Trh s novými autami klesol o 25%, Toyote pritom opäť narástol trhový podiel – pre hybridy

* **Predaj spoločnosti Toyota Motor Europe (TME) s počtom 715 081 predaných vozidiel od januára do septembra 2020 klesol o 15 %, prekonal však výsledky trhu, ktorý zaznamenal pokles o 25 %**
* **Silný dopyt zákazníkov po hybridných modeloch tejto značky zvýšil jej podiel o 0,8 percentuálneho bodu na 6,1 %**
* **Uvedením nového hybridného modelu Yaris, plug-in hybridného modelu RAV4 a elektromobilu Lexus UX EV na trh sa posilnila stratégia viacerých pohonných jednotiek**
Toyota Motor Europe (TME) ohlásila, že počas prvých troch kvartálov roka 2020 predala 715 081 vozidiel značiek Toyota a Lexus a zachovala tak tempo rastu svojho trhového podielu, ktorý stúpol na 6,1 %. Zatiaľ čo predaj poklesol o 15 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka, spoločnosť TME prekonala výsledky trhu, ktorý v dôsledku pandémie ochorenia COVID-19 zaznamenal pokles o 25 %. Dopyt po hybridných elektrických vozidlách ostal na vysokej úrovni a predalo sa 372 893 vozidiel, čo predstavuje 52 % celkového predaja. V západnej Európe sú tieto čísla ešte vyššie, viac ako 63 % predaja.
Konkrétne za obdobie tretieho kvartálu (júl až september 2020) bol tento trend ešte výraznejší, keď objem predaja medziročne narástol o 11,5 %. Zásluhu na tom má prílev zákazníckych zmlúv na nový model Yaris v mesiaci september.
### Výkonnosť značky a jednotlivých modelov
Najpredávanejšie modely značky Toyota, Corolla, Yaris a RAV4, tvorili 57 % celkového predaja značky za prvých 9 mesiacov roka 2020, ktorý dosiahol 664 157 vozidiel. Predaj značky Toyota sa po prudkom poklese trhu v druhom kvartáli dobre zotavil a aktuálne predstavuje pokles za obdobie od januára do septembra 2020 len 14 %. Predaj hybridných vozidiel tvoril 61 % objemu predaja v západnej Európe, 23 % vo východnej Európe a 51 % na regionálnej úrovni.
Značka Lexus predala za tento rok do septembra 50 924 vozidiel, čo síce znamená pokles o 20 %, ale stále prevyšuje výsledky celkového trhu. Medzi najpredávanejšie modely značky patria jej vozidlá SUV, RX, NX a UX, ktoré predstavujú 75 % predaja. Predaj hybridných modelov tvorí 64 % celkového regionálneho mixu a 99 % v západnej Európe.
### Najlepšie výsledky spoločnosti TME za január až september 2020:
* **Celkový predaj: 715 081** (medziročný pokles o 15 %)
* Podiel na trhu: 6,1 % (medziročný nárast o 0,8 percentuálneho bodu)
* Celkový predaj hybridných vozidiel: 372 893 (medziročný pokles o 14,5 %)
* Hybridný mix: západná Európa: 63 % – východná Európa: 21 % – celkovo: 52 %
**Najlepšie výsledky značky Toyota za január až september 2020**:
* Predaj značky Toyota: 664 157 (medziročný pokles o 14 %)
* Najpredávanejšie modely: rad Corolla (138 337); Yaris (135 292); RAV4 (106 137)
* Najpredávanejšie hybridné modely: rad Corolla Hybrid (107 598); Toyota C-HR Hybrid (81 637); Yaris Hybrid (66 340)
* Celkový predaj hybridných vozidiel: 340 226 (medziročný pokles o 13 %)
* Hybridný mix: západná Európa: 61 % – východná Európa: 23 % – celkovo: 51 %
**Najlepšie výsledky značky Lexus za január až september 2020**:
* Celkový predaj značky Lexus: 50 924 (medziročný pokles o 20 %)
* Najpredávanejšie modely: rad NX (13 514); rad RX (12 664); rad UX (12 029)
* Najziskovejšie modely: rad GX (nárast o 76 %)
* Najpredávanejšie hybridné modely: UX Hybrid (11 336); NX Hybrid (9 302); RX Hybrid (4 066)
* Celkový predaj hybridných vozidiel: 32 667 (medziročný pokles o 24 %)
* Hybridný mix: západná Európa: 99 % – východná Európa: 7 % – celkovo: 64%
* *Východná Európa zahŕňa Rusko, Kazachstan, Kaukaz, Ukrajinu, Turecko a Izrael. (1) Spoločnosť Toyota Motor Europe je zodpovedná za všetky krajina západnej, strednej a východnej Európy vrátane Turecka a Ruska, ako aj za Izrael a niektoré trhy strednej Ázie (Arménsko, Azerbajdžan, Gruzínsko a Kazachstan)*.
### Predajné čísla za január až september 2020