Ministerstvo dopravy zverejnilo zoznam ciest, ktoré sa budú prioritne opravovať alebo stavať
Na prvom mieste je obchvat Levíc. Podľa ministerstva je až 40 percent existujúcich ciest v nevyhovujúcom alebo až havarijnom stave.
Vydané , zverejnil Redakcia (m)

Úseky diaľníc, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy sa budú v nasledujúcich rokoch budovať na základe viacerých kritérii, medzi ktoré patrí najmä ich využitie, príslušnosť k medzinárodným koridorom, kritérium hodnoty za peniaze a spoločenská priorita.
Podľa ministra dopravy Andreja Doležala by rozvoj cestnej siete nemal podliehať politickým zadaniam ani príslušnosti kompetentných osôb k nejakému regiónu. Vypracovaná bola komplexná metodika, podľa ktorej bolo rozhodnuté o prioritách výstavby ciest.
V stredu 16. septembra vláda schválila a zverejnila zoznam viac ako 100 investičných priorít, ten bude podkladom pre vytvorenie harmonogramu ich výstavby. Ide vôbec o prvý zoznam podobného charakteru, ktorý bol zverejnený.
„*Ak je tá cesta preplnená, tak sa dostáva medzi absolútne priority*,“ **povedal Doležal pre TV Markíza**. Podľa tohto kritéria, ktoré považuje ministerstvo za najdôležitejšie, boli na prvých osem miest v zozname zaradené cesty, ktoré sa využívajú na viac ako 80 percent. Prvoradé sú teda dopravné priority.

Ďalšou dôležitou prioritou sú cesty patriace do medzinárodných koridorov a od 18. miesta v zozname nájdeme stavby dôležité z hľadiska kritéria hodnoty za peniaze a podľa spoločenských priorít, akými sú napríklad vplyv na nezamestnanosť a rozvoj regiónu.
Doležal tiež sľubuje, že už rozostavané stavby brzdiť nebude a naďalej sa bude pracovať na ich dokončení.
Celkovo predstavujú nevyhnutné projekty na realizáciu pre nevyhovujúci stav a prekročenú kapacitu existujúcej cestnej siete 4,5 miliardy eur. Nové úseky tvoria 78 kilometrov, 1 323 km sú cesty prvej triedy, ktoré je potrebné rekonštruovať a 20 km predstavuje rozšírenie diaľnice D1 medzi Sencom a Trnavou.
Dokončenie siete TEN-T CORE vrátane severojužného prepojenia dlhé 236 km má stáť 3,4 miliardy eur.
Rezort ďalej uvádza: „*Ďalších 1030 km úsekov za 11 miliárd eur odporúčame realizovať podľa ich spoločenskej priority a rozpočtových možností Slovenska*.“
Na rekonštrukciu ciest chce vláda využiť predovšetkým peniaze z eurofondov.
#### Celý zoznam priorít podľa Ministerstva dopravy a výstavby SR prikladáme v plnom znení: