Kia rieši najväčší ekoproblém elektromobilov: batérie sa budú zbierať a recyklovať

Priemyselný koncern Hyundai Motor Group, pod ktorý patrí aj značka áut Kia,
Vydané  Text: 
Priemyselný koncern Hyundai Motor Group, pod ktorý patrí aj značka áut Kia, sa odhodlal k významnému kroku, ktorým sa pomôže vyriešiť v súčasnosti často pripomínaný problém nastupujúcej éry elektromobilov – spracovanie použitých akumulátorov, teda batérií pre elektromobily a elektrifikované vozidlá. Podľa niektorých štúdií, o ktorých korektnosti by sa niekedy určite dalo aj pochybovať, uvádzajú, že elektromobily sú v konečnom dôsledku ešte horšie pre životné prostredie ako konvenčné automobily s benzínovým a naftovým motorom. Dôvodom má byť jednak spôsob ťažby surovín potrebných pre výrobu batérií, ale aj ich problematické recyklovanie a spracovávanie. Takisto je terčom kritiky neekologická výroba elektrickej energie pre zabezpečenie pohonu elektromobilov. Zatiaľ čo elektrina sa dnes dá vyrábať pomerne ekologicky, alebo aspoň šetrne k životnému prostrediu, problém s batériami je reálny. Riešením je nachádzanie spôsobov ich recyklácie alebo spracovávania pomocou špecializovaných metód a predovšetkým ich včasný zber. S takýmto riešením prišiel priemyselný koncern Hyundai Motor Group, pod ktorý patria automobilové značky Hyundai, Kia a Genesis, najnovšie aj Ioniq. Spoločnosť nadviazala spoluprácu s firmou SK Innovation Co. s cieľom vytvoriť komplexný ekosystém pre správne nakladanie s použitými batériami. Spolupráca má prinášať prvé výsledky práve v súvislosti s využitím akumulátorov používaných v elektromobiloch Kia e-Niro (resp. Niro EV). Ako presne sa budú batérie spracovávať v budúcnosti, je dnes ešte otázkou, no Hyundai, Kia a SK Innovation Co. majú záujem vytvoriť kompletný reťazec, ktorý nielen vráti batérie do prevádzky, ale ich aj vhodne spracuje pre definitívne ukončenie ich „života“.

Nová Kia Niro: čo sa vlastne zmenilo?

Piaty najpredávanejší model značky vylepšil vzhľad i techniku, pozrite sa s nami na novinky podrobnejšie.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.