ŠTATISTIKA: Slováci jazdia na starých autách, Európskej únii sa to nepáči. Priemerný vek vozidla presahuje 13,9 roka.

**Zverejnená štatistika Európskej asociácie výrobcov automobilov ukazuje zaujímavé čísla týkajúce sa veku vozidiel v jednotlivých krajinách únie.** Graf bol pritom zostavený na základe údajov o registrovaných vozidlách ešte z roku 2018. Ako asi mnohí predpokladajú, vek vozidiel priamo súvisí s životnou úrovňou a ekonomickou silou obyvateľov, rozdiely medzi jednotlivými krajinami sú však markantné. Suverénne najmladšie autá nájdete v… Prečítať celé
Vydané  Text: 
**Zverejnená štatistika Európskej asociácie výrobcov automobilov ukazuje zaujímavé čísla týkajúce sa veku vozidiel v jednotlivých krajinách únie.** Graf bol pritom zostavený na základe údajov o registrovaných vozidlách ešte z roku 2018. Ako asi mnohí predpokladajú, vek vozidiel priamo súvisí s životnou úrovňou a ekonomickou silou obyvateľov, rozdiely medzi jednotlivými krajinami sú však markantné. Suverénne najmladšie autá nájdete v Luxembursku, kde majú osobné vozidlá v priemere len 6,4 roka. Pomerné nové vozidlá vo veku do 10 rokov môžeme vidieť aj vo Veľkej Británii, Francúzsku, Dánsku či Nemecku. **Na opačnom konci rebríčka potom stoja východoeurópske krajiny ako napríklad Estónsko či Litva.** V týchto krajinách sa priemerný vek osobných áut blíži k sedemnástim rokom. Od Slovenskej republiky sú na tom horšie aj Rumuni, Gréci, Maďari či Česi. Napriek tomu patríme stále do tábora krajín so staršími vozidlami, **priemerný Slovák totiž podľa štatistiky vlastní takmer 14 rokov staré auto.**
Európsky priemer pritom predstavuje 10,9 roka pri osobných automobiloch, nákladná doprava disponuje ešte staršími strojmi s priemerným vekom až 12,4 roka. Proti starým autám pritom dlhodobo bojuje práve Európska únia, ktorej cieľom je znížiť vypúšťané emisie. **Napriek prísnym reguláciám pre výrobcov nových vozidiel jazdí po európskych cestách stále dostatok starších áut s oveľa vyššou produkciou škodlivín.** Je otázne, či v budúcnosti neprijmú európski politici opatrenia, ktorými by eliminovali prevádzku práve takýchto áut s vysokou produkciou škodlivých emisií. **VIDEOTESTY AMŠ**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »