ŠTATISTIKA: Slováci jazdia na starých autách, Európskej únii sa to nepáči. Priemerný vek vozidla presahuje 13,9 roka.

**Zverejnená štatistika Európskej asociácie výrobcov automobilov ukazuje zaujímavé čísla týkajúce sa veku vozidiel v jednotlivých krajinách únie.** Graf bol pritom zostavený na základe údajov o registrovaných vozidlách ešte z roku 2018. Ako asi mnohí predpokladajú, vek vozidiel priamo súvisí s životnou úrovňou a ekonomickou silou obyvateľov, rozdiely medzi jednotlivými krajinami sú však markantné. Suverénne najmladšie… Prečítať celé
Vydané Text: 

**Zverejnená štatistika Európskej asociácie výrobcov automobilov ukazuje zaujímavé čísla týkajúce sa veku vozidiel v jednotlivých krajinách únie.** Graf bol pritom zostavený na základe údajov o registrovaných vozidlách ešte z roku 2018. Ako asi mnohí predpokladajú, vek vozidiel priamo súvisí s životnou úrovňou a ekonomickou silou obyvateľov, rozdiely medzi jednotlivými krajinami sú však markantné. Suverénne najmladšie autá nájdete v Luxembursku, kde majú osobné vozidlá v priemere len 6,4 roka. Pomerné nové vozidlá vo veku do 10 rokov môžeme vidieť aj vo Veľkej Británii, Francúzsku, Dánsku či Nemecku. **Na opačnom konci rebríčka potom stoja východoeurópske krajiny ako napríklad Estónsko či Litva.** V týchto krajinách sa priemerný vek osobných áut blíži k sedemnástim rokom. Od Slovenskej republiky sú na tom horšie aj Rumuni, Gréci, Maďari či Česi. Napriek tomu patríme stále do tábora krajín so staršími vozidlami, **priemerný Slovák totiž podľa štatistiky vlastní takmer 14 rokov staré auto.**
Európsky priemer pritom predstavuje 10,9 roka pri osobných automobiloch, nákladná doprava disponuje ešte staršími strojmi s priemerným vekom až 12,4 roka. Proti starým autám pritom dlhodobo bojuje práve Európska únia, ktorej cieľom je znížiť vypúšťané emisie. **Napriek prísnym reguláciám pre výrobcov nových vozidiel jazdí po európskych cestách stále dostatok starších áut s oveľa vyššou produkciou škodlivín.** Je otázne, či v budúcnosti neprijmú európski politici opatrenia, ktorými by eliminovali prevádzku práve takýchto áut s vysokou produkciou škodlivých emisií. **VIDEOTESTY AMŠ**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



NOVÝ MODEL

Už vieme, ako bude vyzerať nová ŠKODA KODIAQ! Oficiálne skice dopĺňame o návrhy od umelej inteligencie

  • Týždeň pred svetovou premiérou zverejnila Škoda Auto dizajnové skice exteriéru novej generácie modelu Škoda Kodiaq.

     Medzi hlavné novinky patrí skulpturálne tvarovaná predná časť, výrazné hranaté podbehy kolies, kolesá s priemerom 17″ až 20″, robustný zadný nárazník a predné svetlomety Matrix-LED druhej generácie s kryštalickými dizajnovými prvkami 
  • SERVIS

    Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo

  • Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.

     Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.
  • DOPRAVNÁ PORADŇA / PORUCHA NA DIAĽNICI

    K pokazenému autu na diaľnici zavolala Diaľničnú patrolu, platila aj tak. Chyba však nebola na strane NDS, odťah do servisu nemá kto preplatiť

  • Služby Diaľničnej patroly sú bezplatné, ale nevykonáva všetky služby, ktoré by mohol motorista potrebovať.

     Otázku od čitateľky o poplatkoch za odťah z diaľnice zodpovedala NDS. 
  • Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo

  • V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.

     Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.