Ďalšie šetrenie nákladov? Vačkový hriadeľ a ďalšie komponenty motora budú z plastu!

Ak ste si mysleli, že viac plastu v nových autách už predsa byť nemôže, tak vás týmto článkom pravdepodobne sklameme. Vývojári z Fraunhoferovho inštitútu v spolupráci s firmami Mahle a Daimler skonštruovali modul zo špeciálneho plastového materiálu, do ktorého sa usádza vačkový hriadeľ. **Konkrétne ide o vláknami spevnený a teplom vytvrdený polymérový kompozit** schopný odolávať rovnako vysokej mechanickej aj tepelnej záťaži… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Ak ste si mysleli, že viac plastu v nových autách už predsa byť nemôže, tak vás týmto článkom pravdepodobne sklameme. Vývojári z Fraunhoferovho inštitútu v spolupráci s firmami Mahle a Daimler skonštruovali modul zo špeciálneho plastového materiálu, do ktorého sa usádza vačkový hriadeľ. **Konkrétne ide o vláknami spevnený a teplom vytvrdený polymérový kompozit** schopný odolávať rovnako vysokej mechanickej aj tepelnej záťaži ako doteraz používané kovové materiály. Z tohto materiálu budú pravdepodobne vyvíjať aj ďalšie časti pohonnej jednotky, ktoré sa môžu v blízkej budúcnosti objaviť aj v osobných automobiloch. Umelý materiál má totiž hneď niekoľko výhod. Vďaka minimálnej potrebe ďalšieho opracovania po odliatí nevyžaduje komponent takú pozornosť pri výrobe ako kovový materiál, odolnejšia je tiež základová forma. Jediná poslúži na výrobu až 500 000 modulov. A aby toho nebolo málo, **samotná výroba plastu je o niečo šetrnejšia k životnému prostrediu.** Vývojári sa tiež sústredili na redukciu hluku a vibrácií, okrem toho je potrebné spomenúť aj monolitický dizajn. Súčasťou modulu totiž sú aj ložiská, čo šetrí čas a ďalšie emisie pri samotnej výrobe. Ďalšie zjednodušenie sa týka montáže konkrétneho komponentu, keďže po novom stačí pripravený modul len priskrutkovať k zvyšku motora.
Samozrejme, **materiál musí podstúpiť ešte náročné testovanie, aby sa všetky udávané výhody overili v praxi.** Cieľom vývoja nových súčiastok je znížiť hmotnosť a výrobné náklady nových automobilov. Legislatíva apeluje na znižovanie emisií a pri stále lepšie vybavenejších autách zohráva veľkú úlohu práve hmotnosť. Jej redukcia by automaticky znížila aj vypúšťané emisie a spotrebu.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.