To najdôležitejšie o STK a EK počas koronavírusu! Hrozia vám pokuty za omeškanie?

Na základe posledných platných nariadení, môžu byť stanice zabezpečujúce technickú alebo emisnú kontrolu pre motorové vozidlá opäť otvorené od 30. marca. Dôležitou správou pre tých, ktorým počas tohto výnimočného obdobia vypršala platnosť, je odpustenie súvisiacich pokút. **Majitelia motorových vozidiel sa tak nemusia báť, keďže odpustenie pokút by malo platiť až dovtedy, pokiaľ sa prevádzky na… Prečítať celé
Vydané Text: 

Na základe posledných platných nariadení, môžu byť stanice zabezpečujúce technickú alebo emisnú kontrolu pre motorové vozidlá opäť otvorené od 30. marca. Dôležitou správou pre tých, ktorým počas tohto výnimočného obdobia vypršala platnosť, je odpustenie súvisiacich pokút. **Majitelia motorových vozidiel sa tak nemusia báť, keďže odpustenie pokút by malo platiť až dovtedy, pokiaľ sa prevádzky na staniciach nedostanú do bežného stavu fungovania.** Prvé dni po znovuotvorení brán staníc STK a EK môžu záujemcovia o absolvovanie kontroly zažiť nával. Za prepadnuté kontroly tak policajti nebudú pokutovať a nepríde vám ani automatická pokuta, ktorú posielajú okresné úrady. **„Nateraz platí status quo, nebudeme pokutovať. Vo všeobecnosti mám názor, že minimálne dovtedy, kým STK nenabehnú do normálneho režimu,“** uvádza Doležal. ### ZMENY STK PLATNÉ OD JANUÁRA 2020 Novela zákona o prevádzke vozidiel v cestnej premávke je účinná od 1. januára 2020 okrem určitých ustanovení, ktoré budú relevantné až od 1. septembra 2020. Zmeny reflektujú požiadavky Európskej únie, ale taktiež slúžia k spresneniu súčasných pravidiel na základe všeobecných zistení. Dobrou správou je, že legislatíva neprináša nové povinnosti, ktoré by motoristom mali skomplikovať život. **Dôležité zmeny:** * Schvaľovací orgán bude mať po novom v prípade podozrenia z nebezpečenstva pre cestnú premávku **možnosť odmietnuť uznanie dokladov o technickej a emisnej kontrole zo zahraničia.** Novela ráta tiež s ďalšími prípadmi, pri ktorých nemusí byť schválené jednotlivo dovezené vozidlo. * Počas kontroly STK bude po novom stačiť prítomnosť jednej poverenej osoby s úplnou právomocou na vykonávanie technických kontrol. **Zároveň zákon zakazuje prítomnosť zariadení, ktoré by pri skúškach v priestoroch STK, pracoviska emisnej kontroly alebo kontroly originality mohli ovplyvniť meranie alebo výsledok kontroly.** Takýmto spôsobom sa snažia tvorcovia legislatívy zabrániť podvodom so starými vozidlami, ktoré by za normálnych podmienok cez skúšku neprešli. * Zákonodarca myslel aj na podomácky vyrobené vozidlá s obmedzenou prevádzkou. Prevádzkovateľ takéhoto vozidla používaného výlučne na poľnohospodárske práce na vopred určenom území, bude mať povinnosť požiadať príslušný orgán o individuálne schválenie. **Prevažne pôjde o kolesové traktory, pásové traktory, prípojné vozidlá za traktory, ťahané vymeniteľné zariadenia za traktory, pracovné stroje samohybné či pracovné stroje nesené.** Po schválení získa prevádzkovateľ takéhoto vozidla zvláštne evidenčné číslo označené písmenom F s platnosťou na 10 rokov a možnosť jazdiť na komunikáciách I. aj II. triedy.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LEGISLATÍVA

Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole (aktualizované)

  • Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.

     Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/h 
  • ODPORÚČAME

    Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.