Koniec súkromia za volantom! Autá budú vedieť, či telefonujeme alebo fajčíme počas šoférovania.

Automobilka SEAT sa v súčasnosti zameriava na vývoj novej technológie s umelou inteligenciou, ktorá by mala sledovať stav vodiča za volantom. **Oficiálne má slúžiť k včasnému varovaniu pred mikrospánkom za volantom, pričom nasadenie tohto systému do prevádzky plánujú Španieli už čoskoro** s predstavením modelu Xplora. Finálna verzia bude vedieť snímať tvár vodiča, pohyb jeho hlavy, zreníc aj viečok…. Prečítať celé
Vydané  Text: 
Automobilka SEAT sa v súčasnosti zameriava na vývoj novej technológie s umelou inteligenciou, ktorá by mala sledovať stav vodiča za volantom. **Oficiálne má slúžiť k včasnému varovaniu pred mikrospánkom za volantom, pričom nasadenie tohto systému do prevádzky plánujú Španieli už čoskoro** s predstavením modelu Xplora. Finálna verzia bude vedieť snímať tvár vodiča, pohyb jeho hlavy, zreníc aj viečok. Zaznamená aj to, keď sa vodič pozerá do telefónu alebo zaspáva, vtedy ho technológia akusticky upozorní. Podobné technológie odporúčajúce vodičovi prestávku tu už nejaký ten čas máme, no SEAT plánuje sledovanie vodičov posunúť na novú úroveň. **Vyvíjaný systém dokáže overiť napríklad aj to, či vodič očným pohľadom zaznamenal napríklad chodca na priechode** a dokáže posádku včas upozorniť na blížiace sa nebezpečenstvo. Ďalší efekt sa týka skenovania tváre a prispôsobenia vozidla užívateľovi ako to poznáme napríklad z nových modelov Subaru. Po rozpoznaní človeka auto samočinne upraví sedadlá, osvetlenie či klimatizáciu na preferovanú úroveň. **Inštalácia kamier sledujúcich dianie v kabíne sa môže niektorým ľuďom zdať ako ďalší krok k ešte rozsiahlejšiemu sledovaniu verejnosti.** SEAT však tvrdí, že obstarávané zábery budú anonymné a neplánuje ich šíriť ďalej. V čase hackerských útokov však kritici vidia možný potenciál na zneužitie takýchto záznamov. Už dnes máme vo vozidlách nainštalované mikrofóny, ktoré môžu cez dátovú sieť odpočúvať rozhovory v aute. V prípade potreby môže byť automobilka nútená odovzdať údaje o človeku vláde či rozviedke. Aj **dnes oficiálne spolupracujú mobilní operátori so štátom, ktorému odovzdávajú informácie o cestách do zahraničia v súvislosti s Coronavírusom.** Zásah do súkromia v prípade inštalácie týchto technológií do vozidla tak môžeme považovať za zaručený.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.