Prečo Bentley skončilo s limuzínami Mulsanne? Šéf Bentley hovorí o veľkej strate

Bentley vyrobí už iba 30 kusov modelu Mulsanne, ktorý tento rok oslavuje 40 rokov.
Vydané  Text: 
*Materiál je prevzatý z [TopGear.com](https://www.topgear.com/car-news/british/why-did-bentley-kill-mulsanne) a redakčne upravený.* **Prečo Bentley zabilo Mulsanne?** Aj šéf značky Adrian Hallmark (CEO od 1.2.2018) údajne znel v rozhovore pre britský Top Gear zarmútene, no dodal aj to, že hoci je odstavenie Mulsanne bokom veľkou stratou, k tomuto rozhodnutiu značka pristúpila v plnej „triezvosti“. Limuzíny Bentley Mulsanne sa dočkali svojej poslednej edície s názvom **6.75 Edition by Mulliner** (priložená fotogaléria), jedná sa o posledných 30 vyrobených kusov. Ide o posledné vozidlá s motorom V8, ktorý spoločnosť kontinuálne vyvíjala a vyrába šesť desaťročí. Samotný model Bentley Mulsanne však značka predstavila v roku 1980. Maximálny výkon motora je 395 kW (530 koní) a max. krútiaci moment až 1 100 Nm. „6.75“ označuje zdvihový objem valcov, 6,75 litra.
Hallmark vysvetľuje rozhodnutie spoločnosti ďalej: „*Je to skutočný symbol zmeny automobilového priemyslu. Segment veľkých sedanov bol doménou značky Bentley viac ako sto rokov, ale objemy predajov klesli – hoci stále predávame viac ako Phantom*.“ Ani najnovší Flying Spur nie je plnohodnotným nástupcom *najskvelejšej* limuzíny od Bentley. Vie to aj Hallmark a sám odpovedá, že stopercentne nenahradí Mulsanne. Ale vraj skoro. Flying Spur v predajoch prekonáva Mulsanne šesť k jednej. V lepších rokoch sa predávalo 1 200 kusov Mulsannov ročne, ale hoci sa počet veľmi bohatých jednotlivcov na svete za posledné roky strojnásobil, minulý rok sa predalo iba 500 kusov. Dôvodom poklesu predaja je aj polarizácia trhu. Až **90 percent predajov je v USA a v Číne**, pričom v Číne sa jedná o mladších zákazníkov, v Európe a USA o prevažne starších. A mladší zákazníci sú budúcnosť, no preferujú SUV-čka. Dokazujú to aj vlastné predaje značky, veď takmer polovica z nich patrí SUV modelu Bentayga. Každý kus limuzíny Mulsanne si žiada 400 hodín ľudskej práce. Z veľkej časti sa vyrába ručne. A čo Hallmark hovorí na otázku o náhrade modelu Mulsanne? „*Tento segment je v kritickom poklese. Ak ho [Mulsanne] nahradíme, budeme musieť stále premýšľať o všetkých právnych predpisoch týkajúcich sa kybernetického zabezpečenia, bezpečnosti a emisií. To znamená, že by sme jednoducho nedostali odplatu. Je to tak brutálne*.“

Nové Bentley EXP 100 GT obsahuje aj 5-tisíc rokov staré drevo

Konkurent pre Mercedes-Maybach 6 je dlhší aj širší, do výroby pôjde až o 15 rokov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.