Facebooková stránka „Útrapy Bratislavského cyklistu“ má 3 500 fanúšikov a každý deň verejne upozorňuje na prehrešky vodičov áut.
### Neochota šoférov pochopiť princíp zipsovania
„Za takéto excesy sa majú brať vodičské oprávnenia“, tvrdia niektorí komentujúci na internete.
### Úteky z miesta škodovej udalosti
Nepochybne poznáte dôvod, pre ktorý si všetci platíme povinné zmluvné poistenie. PZP nás kryje v prípadoch, že spôsobíme škody na majetku pri prevádzke motorového vozidla. Ak niekde na parkovisku „šuchneme“ druhé auto, stačí si cez rozhlas obchodného domu (alebo keď sa nedá inak prostredníctvom polície) vyhľadať majiteľa vozidla podľa evidenčného čísla, spísať protokol o udalosti a vec je vyriešená. Poisťovňa preplatí škody a vám ako pôvodcovi škody v horšom prípade mierne zvýšia poistné.
### Príkazy Európskej únie ovplyvňujúce nové autá
Kritické komentáre našich čitateľov sa častokrát týkajú Európskej únie v súvislosti s novými automobilmi. Nové autá musia plniť pomerne náročné emisné normy, aby mohli byť predávané na európskom trhu, čo sa prejavuje nielen na cene nových automobilov, ale aj na ich motoroch a niektorých vlastnostiach a funkciách. V každom prípade sa jedná o pokrok, ale určitá skupina kritikov vyčíta Európskej únii príliš autoritársky štýl zavádzania nových zákonov a zdanlivo prehnané príkazy týkajúce sa nových áut.
### Trojvalcové motory v nových autách
Trojvalcové motory v autách nie sú výstrelkom doby, hoci si to mnohí myslia. Veď história trojvalcových spaľovacích motorov siaha až do 30. rokov 20. storočia. Vtedy boli ešte dvojdobé a za nasledujúcich vyše 70 rokov prešli významnou evolúciou. Dvojdobé cykly boli prekonané, neskôr prišli na rad preplňovania a rôzne funkcie, ktoré sa podieľajú na zvyšovaní efektivity, znižovaní spotreby a emisií.
Trojvalce podľa slov kritikov nie sú dosť dobre vyvážené, vraj majú slabé výkony a ich životnosť je veľmi krátka. Prax nám však ukazuje, že trojvalcové motory s preplňovaním sú dosť výkonné, majú primerane silný krútiaci moment a tiež životnosť obdobnú so štvorvalcami. A čo sa týka vyváženia a vibrácií, napríklad taký 1.0 TSI od Volkswagenu vôbec nepotrebuje vyvažovací hriadeľ!
Nádhera techniky motora spočíva v tom, že množstvo súčiastok pracuje v dokonalej symbióze a výsledkom je hladký chod motora. Na potláčaní rôznych vibrácií majú najčastejšie zásluhu vyvažovacie hriadele.