Koniec nadvlády Octavie? Dacia odhalila tajnú zbraň, prinesie obrie kombi za bezkonkurenčnú cenu

Dacia už dávno nie je len o lacných autách. Rumunská automobilka potvrdila, že mieri priamo na kráľa slovenských ciest, Škodu Octavia. S chystaným novým kombi, ktoré má byť priestranné, robustné a najmä neuveriteľne lacné, sa chystá rozpútať cenovú vojnu v segmente, z ktorého ostatní utekajú.
Google Gemini

Rumunská automobilka Dacia, ktorá si vybudovala povesť na cenovo dostupných a pragmatických autách, sa chystá na svoj doteraz najodvážnejší útok. Po tom, čo s modelom Sandero ovládla európske maloobchodné predaje a s veľkým SUV Bigster úspešne vstúpila do vyššieho segmentu, si teraz berie na mušku neotrasiteľnú ikonu – Škodu Octavia. Podľa najnovších správ Dacia finišuje práce na úplne novom, robustnom kombi, ktoré má ambíciu zatriasť trhom a ponúknuť priestrannú alternatívu pre všetkých, ktorí sú už unavení z nadvlády SUV.​

Projekt C-Neo: Zabijak Octavie?

Nový model, ktorý je zatiaľ známy pod interným kódovým označením C-Neo, má byť predstavený už v najbližších mesiacoch a na trh sa dostane v priebehu budúceho roka. Nejde o žiadne malé mestské auto. S dĺžkou približne 4,6 metra sa zaradí priamo do srdca segmentu C, kde kraľuje práve Octavia Combi, ale aj konkurenti ako Volkswagen Golf Variant či Kia Ceed SW.​

Dacia už dávno nie je len o lacných autách. Rumunská automobilka potvrdila, že mieri priamo na kráľa slovenských ciest, Škodu Octavia. S chystaným novým kombi, ktoré má byť priestranné, robustné a najmä neuveriteľne lacné, sa chystá rozpútať cenovú vojnu v segmente, z ktorého ostatní utekajú.

Zdroj: Instagram/cochespias1

Na základe uniknutej fotografie prototypu sa zdá, že dizajnovo pôjde o akúsi „natiahnutú a zdvihnutú“ verziu úspešného Sandera. Auto bude mať podobu vysokého, odolne vyzerajúceho kombi, ktoré by malo priamo cieliť na verzie ako Škoda Octavia Scout. Zvýšený podvozok a robustný vzhľad naznačujú, že Dacia plánuje ponúknuť nielen priestor, ale aj schopnosť poradiť si s ľahším terénom, čo je pre mnohých slovenských chalupárov a rodiny s aktívnym životným štýlom kľúčové.​

Prečo práve teraz? Dacia našla dieru na trhu

Manažment Dacie si všimol dokonalú príležitosť. Kým tradiční hráči ako Ford opúšťajú segment klasických kombi (ukončenie výroby modelu Focus) a iní svoje modely neustále zdražujú (Golf, Astra, Corolla), vzniká obrovský priestor pre cenovo dostupnú a praktickú alternatívu. A presne tam mieri Dacia. Nová generálna riaditeľka značky, Katrin Adt potvrdila, že úspech modelu Bigster im dodal sebavedomie pokračovať v expanzii do C-segmentu.​

Dacia už dávno nie je len o lacných autách. Rumunská automobilka potvrdila, že mieri priamo na kráľa slovenských ciest, Škodu Octavia. S chystaným novým kombi, ktoré má byť priestranné, robustné a najmä neuveriteľne lacné, sa chystá rozpútať cenovú vojnu v segmente, z ktorého ostatní utekajú.

Zdroj: Gemini AI

Podľa produktového šéfa Patrice Lévy-Benchettona existuje významná skupina zákazníkov, ktorú SUV nelákajú. „Sú to ľudia, ktorí nechcú SUV. Hľadajú nižšiu pozíciu za volantom, efektívnejší a elegantnejší produkt. Pre niektorých je SUV až príliš okázalé,“ vysvetlil. Dacia im chce ponúknuť presne to, čo hľadajú, komfort a priestor väčšieho auta bez imidžu mohutného SUV.​

Technika a cena, ktorá má ničiť konkurenciu

Aby si Dacia zachovala svoju najväčšiu konkurenčnú výhodu, v novom modeli ponúkne to, čo už roky funguje vo zvyšku portfólia. To znamená, že pod kapotou nájdeme osvedčenú a cenovo dostupnú techniku. Očakáva sa ponuka čisto benzínových motorov, pravdepodobne vrátane verzie na LPG, ale aj moderných hybridných pohonov s výkonom od 128 do približne 155 koní. S veľkou pravdepodobnosťou bude interiér zdieľať mnohé komponenty s novým Dusterom, aby sa náklady udržali na minime.​

O cene sa zatiaľ neodvážime špekulovať, no ak chce Dacia skutočne útočiť na zákazníka s titulom dostupnejšieho auta, než je Octavia, musí začínať pod 25 000 €, nakoľko od 26 000 € aj nejaké drobné už môžeš mať úplne novú Škodovku v základe.

Zdroje:  Autocar





Automobilovej žurnalistike sa venujem už od roku 2017. Som fanúšikom technológií a elektromobilov, no napriek tomu si myslím, že k niektorým autám poctivá strojovňa jednoducho patrí.