Koniec nadvlády Octavie? Dacia odhalila tajnú zbraň, prinesie obrie kombi za bezkonkurenčnú cenu
							Rumunská automobilka Dacia, ktorá si vybudovala povesť na cenovo dostupných a pragmatických autách, sa chystá na svoj doteraz najodvážnejší útok. Po tom, čo s modelom Sandero ovládla európske maloobchodné predaje a s veľkým SUV Bigster úspešne vstúpila do vyššieho segmentu, si teraz berie na mušku neotrasiteľnú ikonu – Škodu Octavia. Podľa najnovších správ Dacia finišuje práce na úplne novom, robustnom kombi, ktoré má ambíciu zatriasť trhom a ponúknuť priestrannú alternatívu pre všetkých, ktorí sú už unavení z nadvlády SUV.
Projekt C-Neo: Zabijak Octavie?
Nový model, ktorý je zatiaľ známy pod interným kódovým označením C-Neo, má byť predstavený už v najbližších mesiacoch a na trh sa dostane v priebehu budúceho roka. Nejde o žiadne malé mestské auto. S dĺžkou približne 4,6 metra sa zaradí priamo do srdca segmentu C, kde kraľuje práve Octavia Combi, ale aj konkurenti ako Volkswagen Golf Variant či Kia Ceed SW.

Zdroj: Instagram/cochespias1
Na základe uniknutej fotografie prototypu sa zdá, že dizajnovo pôjde o akúsi „natiahnutú a zdvihnutú“ verziu úspešného Sandera. Auto bude mať podobu vysokého, odolne vyzerajúceho kombi, ktoré by malo priamo cieliť na verzie ako Škoda Octavia Scout. Zvýšený podvozok a robustný vzhľad naznačujú, že Dacia plánuje ponúknuť nielen priestor, ale aj schopnosť poradiť si s ľahším terénom, čo je pre mnohých slovenských chalupárov a rodiny s aktívnym životným štýlom kľúčové.
Prečo práve teraz? Dacia našla dieru na trhu
Manažment Dacie si všimol dokonalú príležitosť. Kým tradiční hráči ako Ford opúšťajú segment klasických kombi (ukončenie výroby modelu Focus) a iní svoje modely neustále zdražujú (Golf, Astra, Corolla), vzniká obrovský priestor pre cenovo dostupnú a praktickú alternatívu. A presne tam mieri Dacia. Nová generálna riaditeľka značky, Katrin Adt potvrdila, že úspech modelu Bigster im dodal sebavedomie pokračovať v expanzii do C-segmentu.

Zdroj: Gemini AI
Podľa produktového šéfa Patrice Lévy-Benchettona existuje významná skupina zákazníkov, ktorú SUV nelákajú. „Sú to ľudia, ktorí nechcú SUV. Hľadajú nižšiu pozíciu za volantom, efektívnejší a elegantnejší produkt. Pre niektorých je SUV až príliš okázalé,“ vysvetlil. Dacia im chce ponúknuť presne to, čo hľadajú, komfort a priestor väčšieho auta bez imidžu mohutného SUV.
Technika a cena, ktorá má ničiť konkurenciu
Aby si Dacia zachovala svoju najväčšiu konkurenčnú výhodu, v novom modeli ponúkne to, čo už roky funguje vo zvyšku portfólia. To znamená, že pod kapotou nájdeme osvedčenú a cenovo dostupnú techniku. Očakáva sa ponuka čisto benzínových motorov, pravdepodobne vrátane verzie na LPG, ale aj moderných hybridných pohonov s výkonom od 128 do približne 155 koní. S veľkou pravdepodobnosťou bude interiér zdieľať mnohé komponenty s novým Dusterom, aby sa náklady udržali na minime.
O cene sa zatiaľ neodvážime špekulovať, no ak chce Dacia skutočne útočiť na zákazníka s titulom dostupnejšieho auta, než je Octavia, musí začínať pod 25 000 €, nakoľko od 26 000 € aj nejaké drobné už môžeš mať úplne novú Škodovku v základe.
Zdroje: Autocar
			









							
				








