V dnešnom spoločnom prehlásení sa predstavitelia koncernov FCA a PSA zaviazali k tomu, že uzavrú transakciu do 12 až 15 mesiacov. Predchádzať tomu bude rozdávanie podielov akcionárom. PSA im rozdá podiel 46% v dodávateľskej firme Faurecia, zatiaľ čo FCA vyplatí svojim akcionárom špeciálnu dividendu vo výške 5,5 miliardy eur.
Spojením francúzskej skupiny PSA a taliansko-amerického FCA vznikne štvrtá najväčšia automobilka sveta podľa objemu predaja, ktorý ročne činí 8,7 milióna automobilov. Ich spoločná tržná hodnota bude približne 50 miliárd dolárov. Novovytvorený koncern bude združovať dokopy 13 značiek.
Väčšina automobilov v ponuke (približne 3 milióny) bude z triedy malých a kompaktných áut. V dôsledku fúzie by nemalo dôjsť k zatvoreniu žiadnych tovární, naopak by mali dokopy zamestnávať až okolo 400-tisíc ľudí.
Hlavným cieľom, o ktorý sa budú automobilky snažiť, bude predovšetkým zníženie vývojových a výrobných nákladov súvisiacich s výrobou elektromobilov a systémov pre automatické jazdenie.
V neposlednom rade sa bude novovzniknutý koncern snažiť investovať do vývoja nových platforiem, motorov a technológií.

FCA a PSA sa chcú tiež zamerať na lepšie rozloženie predaja na svetových trhoch. PSA, ktorá sa doteraz zameriavala skôr na európsky trh, by po novom mala sústrediť svoj obrat zo 46% na európsky trh a 43% na americký trh.
Novovzniknutý koncern bude viesť 11 členov predstavenstva, 5 z radov PSA a 5 z FCA. Predsedom predstavenstva sa stane John Elkann, terajší predseda predstavenstva FCA. Carlos Travers, aktuálny predseda predstavenstva PSA, bude v novej spoločnosti nasledujúcich 5 rokov zastávať funkciu generálneho riaditeľa.