Pôsobivá rozmanitosť nového Fordu Transit: od dodávky po autobus

Ford Transit nie je potrebné predstavovať, ale stojí za to pozrieť sa aké vyhotovenia ponúka jeho najnovšia verzia.
Vydané  Text: 
Nový Ford Transit sa dočkal modernizácie, ktorá je síce technologickým faceliftom, ale inovácie sú tak početné a zásadné, že sa môžeme rozprávať vlastne o novej generácii. Nedávno ste si mohli na Autovinách prečítať [test verzie Transit Van vo výbave Trend](https://www.autoviny.sk/testy/120267/test-ford-transit-van) s celkovou dĺžkou 6,7 metra, dnes sa pozrieme na ďalšie varianty tohto legendárneho pracovného vozidla.
Nový Ford Transit si môžete zadovážiť v štyroch vyhotoveniach: **VAN, KOMBI, BUS a Podvozok**. Každé toto vyhotovenie má svoje jedinečné opodstatnenie a nachádza uplatnenie v širokom spektre podnikateľných činností. Zatiaľ čo VAN a DCiVAN sú určené na prevoz nákladu s maximálnou dĺžkou až 4,21 metra, KOMBI umožňuje prepravu deviatich ôsob vrátane vodiča, BUS až osemnástich a Podvozky SC a DC nachádzajú uplatnenie tam, kde sa vyžaduje variabilita v pripojiteľnosti návesov. Prejdime teda k podrobnejšiemu predstaveniu jednotlivých vyhotovení. ### Ford Transit KOMBI [Cenník a technické údaje (pdf)](https://fordcms.blob.core.windows.net/media/Slovakia/Pricelist/2019/Nov%C3%BD%20Transit%20Kombi%201903.pdf)
Transit vo vyhotovení Kombi je ideálny vozidlom všade tam, kde sa vyžaduje zvoz deviatich ôsob vrátane vodiča. Či už sa jedná o dopravu pracovníkov do práce alebo logistiku účastníkov konferencií, Transit Kombi je rokmi overený a zaručene spoľahlivý automobil. Šoférovať ho môže vodič s konvenčným „béčkovým“ vodičským oprávnením a za tretím radom sedadiel je ešte rozmerný batožinový priestor s výškou v rozpätí 1 786 až 2 025 mm a maximálnou dĺžkou do zadnej steny tretieho radu sedadiel 1 502 až 1 952 mm. Ford Transit vo vyhotovení Kombi sa dá zadovážiť v dvoch variantoch dĺžky – L2 a L3. Druhý a tretí rad sedadiel sa dá pritom odstrániť, čím vznikne obrovský nákladný priestor s celkovou dĺžkou 3 044 až 3 494 mm! Ponuka predajcov Fordu zahŕňa výhradne vznetový motor **2.0 TDCi EcoBlue** poháňajúci predné kolesá (FWD), ale konfigurovateľný **s automatickou alebo manuálnou prevodovkou** a v naladení na max. **96 kW** (130 k) a **360 Nm** alebo max. **125 kW** (170 k) a **390 Nm**. Cena začína už na **26 990 € bez DPH**. ### Ford Transit BUS [Cenník a technické údaje (pdf)](https://fordcms.blob.core.windows.net/media/Slovakia/Pricelist/2019/Nov%C3%BD%20Transit%20Bus%20M2%201902.PDF)
Všade tam, kde sa počet prevážaných ľudí počíta na viac ako osem (resp. deväť s vodičom), tam prichádza na rad vyhotovenie Transit BUS. Toto vyhotovenie má **celkovú dĺžku 6 704 mm**, ktorú výrobca označuje ako L4. S celkovou výškou 2 764 až 2 781 mm (H3) sa jedná tiež **o najvyšší variant Transitu**. Do priestoru, ktorý by bol za bežných okolností nákladný, sa vojde až 18 sedadiel vrátane toho vodičovho, pričom v prvom rade je priestor pre trojicu sedadiel. Na rozdiel od Kombi je v Buse plnohodnotná ulička medzi sedadlami a odkladacie priestory pod stropom. Aj vo vyhotovení Bus sa Transit ponúka s množstvom štandardnej i príplatkovej výbavy, ale s jediným naladením vznetového motora **2.0 TDCi EcoBlue 125 kW** (170 k) a **390 Nm**. Zatiaľ čo verzia s manuálnou prevodovkou stojí **42 990 € bez DPH**, za verziu **s automatom** zaplatíte o necelé dve tisícky viac. V porovnaní s Kombi sa verzia Bus predáva **s výhradne zadným pohonom** (RWD) a celkovou hmotnosťou 4 600 kg. ### Ford Transit Podvozky SC a DC [Cenník a technické údaje SC (pdf)](https://fordcms.blob.core.windows.net/media/Slovakia/Pricelist/2019/Nov%C3%BD%20Transit%20Podvozky%20SC%201902.PDF) | [Cenník a technické údaje DC (pdf)](https://fordcms.blob.core.windows.net/media/Slovakia/Pricelist/2019/Nov%C3%BD%20Transit%20Podvozky%20DC%201902.PDF)
Posledným variantom nového Transitu sú takzvané **podvozky** (**chasis**). V skutočnosti sa jedná o podvozky aj s kabínami, ktoré poznajú dve vyhotovenia – SC a DC. **SC znamená Single Cab** a obsahuje maximálne tri sedadlá vrátane vodičovho, **DC** (**Double Cab**) má v druhom rade až štyri sedadlá. Transitové podvozky sa dodávajú v jedinej výške kabíny, ale **s tromi naladeniami motora** a až štyrmi celkovými dĺžkami označovanými ako L2, L3, L4 a L5. K dispozícii sú **zadný alebo predný pohon** a rozličné celkové hmotnosti od 3,5 do 4,7 tony. Podvozky Double Cab možno vybaviť iba manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, ale **Sigle Cab aj automatikou**. Univerzálny motor **2.0 TDCi EcoBlue** si možno zadovážiť v nasledovných naladeniach maximálnych výkonov a krútiacich momentov: * 96 kW (130 k), 360 Nm * 125 kW (170 k), 390 Nm * 136 kW (185 k), 415 Nm Transit podvozky sú určené pre špecifické potreby dopravcov, stavebných firiem a podnikov v oblasti služieb. Rozmanitosť ich potrieb je široká, preto sa aj Transit Podvozky dodávajú v toľkých vyhotoveniach. Najlacnejší Podvozok SC s motorom 2.0TDCi EcoBlue (96 kW, 360 Nm) v cenníku figuruje s cenou od **22 490 € bez DPH**, najlacnejší Podvozok DC s rovnakým motorom s cenou 25 990 € bez DPH. ### Silné argumenty Ford Transit vždy bol a stále je lídrom a rozmanitosť jeho vyhotovení a verzií to dokazuje. Nebudeme sa brániť tvrdeniu, že Transit je vôbec najuniverzálnejšie vozidlo výrobcu, pretože sa dokáže plne prispôsobiť prakticky akýmkoľvek požiadavkám zákazníkov. Významným argumentom ku kúpe sú tiež garancie od Fordu: ku každému vozidlu predĺžená továrenská záruka Ford Protect na 5 rokov alebo 200 000 km a u všetkých modelov okrem Bus asistenčná služba Ford Euroservice 2 roky zdarma po celej Európe.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »