Dacia Duster na LPG je tu a s ním ďalšie 3 modely: drahšie sú pritom iba o štyri stovky eur

Značka Dacia oficiálne vracia do svojej ponuky motorizácií aj hybridné motory spaľujúce benzín i LPG. Skvapalnený ropný plyn pritom umožňuje dosahovanie vyššieho krútiaceho momentu, nižších emisií a dlhší dojazd.
Vydané Text: 

BEST CARS 2020: Hlasujte za najlepšie autá roka!

Anketa, v ktorej o najlepších autách roka rozhodujete VY!

Rovnaké motory, ale nové palivo. Dacia oficiálne začala na Slovensku ponúkať automobily vybavené hybridným spaľovaním benzínu a stlačeného ropného plynu LPG, pričom využíva stále rovnaké zážihové motory 1.0 TCe. Dacia uvádza, že motor 1.0 TCe bol konštruovaný aj na pohon LPG už od začiatku svojho vývoja. Nádrže na benzín a stlačený ropný plyn spoločne vystačia na približne 1000 kilometrov jazdy. Cenová výhodnosť výberu LPG verzie automobilu sa zdá byť jednoznačná: v porovnaní s východiskovou motorizáciou spaľujúcou iba benzín stojí LPG variant iba o 400 eur viac. LPG si môžete zadovážiť do týchto modelov za nasledovné ceny: **Dacia Duster** od 12 690 € vo výbavách Essential, Comfort a Prestige; **Dacia Sandero** od 9 440 € vo výbavách Open, Arctica a Stepway (11 310 €) **Dacia Logan MCV** od 10 480 € vo výbavách Open, Arctica a Stepway (11 930 €) **Dacia Logan** od 9 880 € vo výbavách Open a Arctica Dacia ponúka na uvedené motorizácie s LPG štandardnú záruku 3 roky alebo do 100 000 km.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.