Mercedes zachraňuje sedany! Nový model EQS vytrie zrak všetkým SUV

Frankfurtský autosalón je tento rok plný štúdií a konceptov, ktoré nám odhaľujú to, akým smerom sa bude vzhľad a prevedenie automobilov v blízkej budúcnosti uberať. Len máloktorý koncept však nájdete v karosárskej verzii sedan. A keď už si všetci začínali pomaly myslieť, že sedany sú vecou minulosti, **automobilka Mercedes-Benz prišla s nádherným konceptom svojej budúcej vlajkovej lode na alternatívny… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Frankfurtský autosalón je tento rok plný štúdií a konceptov, ktoré nám odhaľujú to, akým smerom sa bude vzhľad a prevedenie automobilov v blízkej budúcnosti uberať. Len máloktorý koncept však nájdete v karosárskej verzii sedan. A keď už si všetci začínali pomaly myslieť, že sedany sú vecou minulosti, **automobilka Mercedes-Benz prišla s nádherným konceptom svojej budúcej vlajkovej lode na alternatívny pohon s označením EQS.**
Samozrejme, ide o **elektromobil s udávaným dojazdom až 700 kilometrov na jedno nabitie.** Môže za to nielen zväčšená kapacita batérií, ale aj samotný vzhľad auta. V porovnaní s elektrickými SUV je sedan podstatne aerodynamickejší, čo výrazne zlepšuje dojazd. Akumulátory sa nachádzajú už tradične v podlahe a v kombinácii s dvojicou elektromotorov dosahuje systémový výkon tohto konceptu hodnotu 350 kW (476 koní).
Zaujímavý je tiež údaj zrýchlenia na stovku za 4,6 sekundy. Napriek tomu však EQS neslúži len ako ukážka pokročilej techniky, automobilka **týmto konceptom predstavuje nový dizajnový smer značky.** Už na prvý pohľad môžeme napísať, že Ide o pokračovanie jazyka predstaveného pri sériovom modeli EQC, avšak s niekoľkými zaujímavými drobnosťami navyše.
Čo pri sériových modeloch určite nenájdete je vysvietená predná maska. **Vpredu je zakomponovaných až 940 diód, ktoré vytvárajú unikátnu svetelnú architektúru.** Zadnej časti potom dominuje 229 červeno žiariacich diód v tvare znaku automobilky. Napriek možnosti autonómnej jazdy Mercedes zdôrazňuje, že Vision EQS stále myslí na vodiča, a tak **ponúka usporiadanú a úplne funkčnú prístrojovú dosku s volantom.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.