Skutočný vplyv klimatizácie na spotrebu: Tieto čísla vás prekvapia!

**Známy nemecký autoklub (ADAC) si tentokrát posvietil na skutočnú spotrebu klimatizácie v autách.** Internetom totiž koluje veľké množstvo mýtov o tom, ako veľmi ovplyvňuje zapnutá klimatizácia spotrebu a výkon vozidla. Štúdia ukázala, že existuje veľký rozdiel v spotrebe medzi manuálnou a automatickou klimatizáciou. **Kým jednoduchší systém zaťažuje agregát počas celej doby chladenia, automatická klimatizácia po dosiahnutí želanej… Prečítať celé
Vydané  Text: 
**Známy nemecký autoklub (ADAC) si tentokrát posvietil na skutočnú spotrebu klimatizácie v autách.** Internetom totiž koluje veľké množstvo mýtov o tom, ako veľmi ovplyvňuje zapnutá klimatizácia spotrebu a výkon vozidla. Štúdia ukázala, že existuje veľký rozdiel v spotrebe medzi manuálnou a automatickou klimatizáciou. **Kým jednoduchší systém zaťažuje agregát počas celej doby chladenia, automatická klimatizácia po dosiahnutí želanej teploty zníži svoj odber a chlad v aute len udržiava.** Ak by sme toto tvrdenie mali vyjadriť v číslach, tak pri voľnobehu si mechanická klimatizácia odpije zhruba 0.4 litra paliva za hodinu, automatickej stačí polovica (0.2 l/h). Ešte väčší rozdiel v spotrebe nastáva pri jazde rýchlosťou 100 km/h. Vďaka efektívnemu využitiu automatickej regulácie stúpla spotreba paliva len o 0.2 l/100 km, pričom **manuálna klimatizácia si v niektorých prípadoch môže vypýtať až o liter paliva navyše.** Najväčší vplyv na spotrebu však má mestská premávka, tam spotreba mechanickej klimatizácie stúpa až k dvom litrom za hodinu. Ako znížiť spotrebu? **Pri krátkych vzdialenostiach a nižších rýchlostiach do 70 km/h, keď ešte odpor vzduchu nie je taký vysoký, odporúčame stiahnuť okná.** Využívanie klimatizácie kvôli niekoľkým kilometrom je jednoducho neefektívne. Nehovoriac o tom, že časté zapínanie a vypínanie tomuto zariadeniu škodí. O klimatizácii môžeme uvažovať pri dlhších trasách alebo diaľničných rýchlostiach, kde by už aerodynamický odpor pri stiahnutých oknách obmedzoval zrýchlenie viac ako zapnutá klimatizácia.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.