Taliani predviedli najkrajšie dvojdverové kupé sveta! Z DaVinci vám padne sánka

Nádherné Gran Turismo inšpirované odkazom DaVinciho s dĺžkou takmer päť metrov.
Vydané  Text: 
Päťsté výročie smrti Leonarda DaVinciho si spoločnosť Italdesign Giugiaro uctila predstavením koncepčného automobilu s názvom DaVinci, ktorým dokonale zhodnotila svoje vyše 50-ročné skúsenosti s navrhovaním dizajnu automobilov. Dejiskom premiéry konceptu sa stal ženevský autosalón. Predné partie, najmä Full LED svetlomety, môžu vzdialene pripomínať napríklad KIA Stinger, v porovnaní s juhokórejským športovo ladeným liftbackom tomuto talianskemu konceptu chýba podstatný prvok prednej masky: gril chladiča. Dôvod je ten, že odprezentovaný DaVinci predný chladič nepotrebuje, pretože jeho ho poháňa elektrina. O pohon automobilu sa stará elektrický hnací systém pozostávajúci z dvoch motorov umiestnených priamo na nápravách, akumulátory sa nachádzajú v podlahe. Italdesign ale nedal zbohom ani spaľovacím agregátom, podľa vlastných slov počítal aj s inštaláciou benzínového osemvalca V8, v medzinárodnej tlačovej správe sa dokonca zmieňuje o manuálnej prevodovke. Zdvihový objem osemvalca štyri litre napovedá o vysokom maximálnom výkone, ktorý však Italdesign neupresňuje.
Štvormiestne GT je vybavené krídlovými dverami v štýle Tesla Model X a Mercedesu SLS, má celkovú dĺžku 4 981 mm, šírku 2 124 mm a svetlú výšku 119 mm. Je zrejmé, že slovenské cesty nebudú pre Italdesign DaVinci ideálnym prostredím na jazdu. Výrobca pritom uvádza, že jeho zámerom bolo vytvoriť síce exkluzívne vozidlo, ale s ohľadom na možnosť každodenného dochádzania do práce. Rázvor kolies dosahuje rovných 2 900 mm.
Koncept Italdesign DaVinci vyniká nielen vzhľadom prémiového kupé s dvomi bočnými dverami, ale aj výrazne prémiovým charakterom, modernými technológiami a plnohodnotným štvormiestnym interiérom. Ten je nápadne futuristický, obsahuje minimálne štyri displeje a paletu senzorových tlačidiel na volante a stredovej konzole. Do druhého radu sedadiel sa usadia dve osoby, pričom do vozidla môžu nastupovať tradične až po sklopení sedadla vodiča a jeho spolujazdca. Do alcantary sú čalúnené nielen sedadlá, ale aj celá palubná doska so stredovou konzolou. Aj tento nie práve nepodstatný detail má svedčiť o prémiovosti vozidla.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.