Advertisement

Advertisement

Sú muži naozaj lepší šoféri než ženy?

O šoférovaní žien existuje mnoho stereotypov. Jazdia pomalšie, nepredvídateľnejšie, nevedia parkovať. Čo z toho je však pravda podľa štatistík a výskumov?
Vydané  Text: 


Advertisement
ilustračné foto
Ženy mali v spoločnosti vždy nižší status ako muži. Čo sa týka jazdenia, o mužoch väčšinou hovoríme, že jazdia agresívnejšie alebo ak chcete dynamickejšie a sú viac súťaživí ako ženy. V tradičnej spoločnosti sú ženy považované za submisívnejšie a pasívnejšie. Od žien sa očakáva, že sa budú správať zodpovednejšie, brať väčší ohľad na druhých a dodržiavať pravidlá. Šoférovanie je často považované za typicky mužskú aktivitu, ktorá si vyžaduje silu, rozhodnosť, kontrolu nad strojom a zahŕňa tiež dobrodružstvo, riskovanie a rýchlosť. Argumenty za tvrdením, že muži jazdia lepšie ako ženy sa opierajú aj o fakt, že práve muži boli prví, ktorí začali jazdiť a viaže sa s nimi teda dlhšia história šoférovania. Podľa štatistík stále platí, že muži najazdia viac kilometrov ako ženy. Aj keď jazdia ženy čoraz viac, stereotypy o ženskom jazdení sa stále viac prehlbujú. * Podľa výskumov si rovnako ženy ako aj muži myslia, že muži sú lepší šoféri. * Zatiaľ čo muži sú v jazdení súťaživejší, ženy preferujú viac šoférovanie, ktorým kooperujú s ostatnými šoférmi. * Ženy šoférujú opatrnejšie a menej riskujú, práve preto sú považované za bezpečnejšie šoférky a tiež veľmi zručné. * Ženy šoférky sú zvyčajne slušnejšie k spolujazdcom, chodcom a iným motoristom. * Naopak muži vykazujú viac drzé správanie a nedostatok sebakontroly. * Ženy majú tiež väčší rešpekt voči autoritám, napríklad policajným hliadkam na cestách. Mužom chýba lepšie uvedomenie si dôsledkov ich správania a sú egostickejši šoféri než ženy. Z výsledkov doterajších výskumov môžeme teda usúdiť, že ženy, vďaka ich altruizmu, kooperatívnosti a všímavosti môžu byť schopnejšie šoférky ako muži, výsledkom čoho by mohlo byť aj menej nehôd na cestách. Stereotypy o ženskom šoférovaní by preto mali byť zabudnuté a práve ženský štýl jazdenia by mal byť ten prevažujúci. Samozrejme je tiež možné, že ženy jazdia agresívne, dokonca aktuálne výskumy ukazujú, že ich agresivita na cestách stúpa. Platí tu to isté pravidlo ako pri mužoch šéfkuchároch. Aj keď ide o činnosť, ktorá sa považuje za typickú pre ženské pohlavie, práve tí najlepší v nej sú mužského pohlavia. Keď niečo robíte často a veľa, neznamená to, že ste profík. Dôležité je robiť to poriadne, precízne a hlavne s citom.








Pokračujte na ďalší príspevok »



KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY

PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?

  • Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.

     Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €.  Zdá sa, že každé euro stojí za to.
  • FIREMNÉ AUTO

    Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla

  • Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.