Zlá správa pre fanúšikov Dacie! Tento model sa predávať nebude

Ponuka Dacie sa o väčšie rodinné SUV pravdepodobne nerozšíri. Prezradil to jeden z vysoko postavených zamestnancov automobilky.
Vydané Text: 
Dacia Duster je trhákom a dá sa považovať za geniálny ťah rumunsko-francúzskej automobilky. Kompaktné, odolné a lacné SUV stavia na módnej vlne, ale zároveň ponúka reálnu úžitkovú hodnotu a schopnosti mimo cesty. **Mnohí predpokladali, že tento úspech bude mať pokračovanie v podobe väčšieho sedemmiestneho modelu.** Táto myšlienka sa začala pozdávať aj ľuďom, ktorí by privítali lacné SUV veľkosti Renaultu Koleos. **Tieto špekulácie však šéf britského zastúpenia, Louise O’Sullivan, v rozhovore pre Autocar rázne odmietol.** Odôvodnil to tým, že väčšie auto by bolo pre Daciu príliš drahé. Presnejšie povedané „príliš drahé pre filozofiu značky“. Podprahovo tiež vychádza na povrch, že by tým **vznikla príliš veľká konkurencia pre modely Renaultu, ktoré by sa s vyššou cenovkou a podobnou technikou horšie obhajovali.** Zákazníci si tak budú musieť vystačiť so súčasnou ponukou. Aktuálne automobilka pracuje hlavne na budovaní lepšieho renomé. Dôležitý je pre nich aj kontakt so zákazníkmi či spätná väzba. Automobilka pôsobí už na 44 trhoch a takmer každý rok sa značke darí vytvárať nové predajné rekordy. Len v priebehu minulého roka Dacia predala zhruba 430.000 automobilov.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.