ROZHOVOR SO ŠÉFOM KIE: „Pripravujeme nový športový model!“

Dizajn automobilov Kia je v posledných rokoch ich mimoriadne silnou stránkou. Práve preto sme oslovili na rozhovor Gregoryho Guillauma, viceprezidenta automobilky a šéfa európskeho dizajnového centra.
Vydané  Text: 

**Kia Stinger rozvírila hladinu na celom svete aj na Slovensku. Má vynikajúci dizajn a niektoré jeho prvky sa objavili aj na novej generácii modelu Ceed. Objavia sa tieto tvary aj na niektorom z pripravovaných modelov?** Z hľadiska dizajnu sú podobné línie rozpoznateľné pri pohľade spredu, zvyšné partie majú oba modely individuálne, hoci aj tu dodržiavame našu dizajnérsku filozofiu čistých línií a jasne definovaných proporcií. Obe autá však patria do rodiny Kia, takže áno, používajú spoločné črty. Tieto však nie sú unikátne len pre tieto modely, množstvo prvkov využívajú aj zvyšné modely, ako napríklad Sportage a Rio. Vytvárame rodinu áut s rovnakou identitou a hodnotami. Dizajn vyvíjame postupne, nemáme v úmysle šokovať ľudí. **Predchádzajúca generácia mala aj verziu Pro cee´d, no doteraz sa predstavil iba hatchback a kombi. Znamená to, že táto verzia vypadla z ponuky?** Nie, aj nový modelový radu Ceed bude ponúkať verziu ProCeed a môžem vám sľúbiť, že to bude dynamický model, napokon na samotnú štúdiu sme mali mimoriadne pozitívny ohlas verejnosti. Teraz môžem povedať, že táto verzia určite príde. A možno bude modelov na tomto podvozku viac, no v tomto smere si nechám priestor na prekvapenie našich zákazníkov a fanúšikov. **Aktuálne je pre každú automobilku kľúčové ponúkať aj elektromobil. Kia takýto model ponúka. Plánujete predstaviť elektrické modely, ktoré budú mať originálny dizajn, prípadne vytvoriť subznačku?** Momentálne to nie je potrebné. Množstvo elektromobilov na trhu je stále nízke, takže návrh, ktorý by mal unikátne postavenie, je nákladný. Treba si uvedomiť, že spaľovacie motory sú ešte stále majoritné. Preto ideme cestou ponúkania alternatívnych pohonov v našich sériových autách, ktoré sa odlišujú minimálne. Ak by však v budúcnosti adekvátne vzrástol dopyt aj ziskovosť týchto vozidiel, myslím, že by sme sa dočkali aj elektromobilov s unikátnym dizajnom i technikou, ktorá by nemusela plniť aj technické predpisy pre automobily so spaľovacím motormi. **Kia Kee, Stinger GT4 aj spomínaný Proceed boli nádherné štúdie so silným dynamickým podtónom a niekedy aj tvarmi kupé. Plánujete v budúcnosti model kupé napriek tomu, že ide o okrajový segment a motoristi sa presúvajú do kategórie SUV?** Ako dizajnér a automobilový nadšenec zároveň by som veľmi rád pracoval na modeli kupé. No ešte aj pred príchodom SUV bol segment kupé málo výnosný. Ešte aj pri modeli Stinger dúfame v také predajné čísla, ktoré by priniesli zisk, nielen imidž. A my nie sme spoločnosť, ktorá by vyrábala projekty pre imidž bez toho, aby sme na tom profitovali. **Ktorá Kia z momentálnej ponuky je podľa vás najkrajšia?** Samozrejme, Kia Stinger! A nielen dizajnom, ale najmä preto, lebo sme zrealizovali náš sen, ktorý sa zrodil v naše centrále vo Frankfurte. Výsledkom je auto, ktoré nielen dobre vyzerá, ale aj dobre jazdí. No páči sa mi aj myšlienka Enza Ferrariho, ktorý kedysi vyslovil, že najkrajšie a najlepšie je vždy to nasledujúce auto. Ale ktorý model to bude, vám zatiaľ nemôžem povedať.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.