Škoda Rapid príde o všetky naftové motory! Prečo?

Túto informáciu prezradil zástupca značky, Vítězslav Pelc, českému portálu autorevue.cz.
Vydané  Text: 

Len nedávno sme vás informovali o tom, že modernizovaná Škoda Fabia sa bude spoliehať už len na trojvalcové benzínové agregáty, pričom preplňované verzie po novom získajú aj filter pevných častíc. Súhlasíme, že do malých mestských automobilov naftové motory nepatria, no prekvapila nás správa o ďalších zmenách, ktoré si automobilka Škoda pripravila pre model Rapid.
Podľa slov PR manažéra automobilky, v Českej republike došlo k ukončeniu objednávok naftových verzií modelov Rapid a Rapid Spaceback. „Z dlhodobého hľadiska sa podiel dieselových pohonných jednotiek v segmente menších modelov pohyboval na hranici niekoľkých málo percent, výnimku tvoria iba väčšie dodávky firmám a veľkoodberateľom,“ povedal redakcii Autorevue Pelc. Zatiaľ nepoznáme oficiálne stanovisko slovenského zastúpenia, je však len otázkou času, kedy ukončia predaj motorov 1.4 TDI (66 kW) a 1.6 TDI (85 kW) aj u nás.
Je viac-menej isté, že naftové motory pod kapotou modelu Rapid uvidíme až po uvedení novej generácie na trh. Nástupca má byť postavený na platforme MQB A0 a predstaviť by sa mal už koncom tohto roka. Výrobca už nepočíta s verziou liftback, a preto dôjde k zmene názvu na Škoda Spaceback.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.