Advertisement

Advertisement

Mazde sa dotykové displeje v autách nepáčia, vraj sú nebezpečné.

Japonci ich do svojich áut pravdepodobne montovať nebudú.
Vydané  Text: 


Advertisement
V súčasnosti sa niektoré automobilky snažia ušetriť nemalé peniaze na fyzických tlačidlách, ktoré sú na výrobu finančne náročnejšie než dotykový displej. Paradoxné je, že si za displej musíme častokrát aj sami priplatiť. Po čase ale väčšinou zisťujeme, že naň len málokedy dobre vidieť, je večne zacapkaný, mrzne a ovládanie niektorých kľúčových systémov je úplne nelogické. Navyše väčšina obrazoviek pripomína, hlavne hrubými rámčekmi a zlým rozlíšením, čínsky tablet zo supermarketu, ktorý bude o niekoľko rokov vyzerať dosť komicky.


Podľa Mazdy sú dokonca aj nebezpečné. Dotykové displeje dokážu veľmi jednoducho odvrátiť pozornosť vodiča, ktorý môže nevedomky prejsť do protismeru, stretnúť sa s autom či zraziť chodcov. Padlo tak rozhodnutie, ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou spečatilo osud týchto displejov vo vozidlách značky Mazda.


My dúfame, že aj ostatné automobilky zvážia budúcnosť displejov vo svojich modeloch a ponechajú aspoň elementárne funkcie vo forme klasických tlačidiel a ovládačov.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY

PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?

  • Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.

     Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €.  Zdá sa, že každé euro stojí za to.
  • FIREMNÉ AUTO

    Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla

  • Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.