Aditíva JLM
Chemický zázrak: Ako fungujú aditíva a ako často ich treba dolievať do palivovej nádrže?
Spaľovanie nafty sprevádza tvorba malých čiastočiek sadzí, ktoré neblaho pôsobia či už na životné prostredie, ale aj na palivovú a výfukovú sústavu. Na to, aby sa sadze a ďalšie škodliviny nedostávali do ovzdušia, dostali sa do výfukového traktu filtre pevných častíc (DPF).
Nie všetci vodiči jazdia s vozidlami s naftovými motormi tak, aby sa podarilo úspešne spustiť a dokončiť proces regenerácie.
Vtedy sa sadze vo filtri zohrejú vďaka upravenému režimu motora na 600 stupňov a následne sa spália.
Tým sa oddelia nespáliteľné nebezpečné čiastočky, ktoré sa natrvalo ukladajú v keramike filtra vo forme popolčeka. Na to treba ideálne jazdu po diaľnici. Lenže nežijeme v ideálnom svete, a tak potrebujú motory na udržiavanie čo najlepšieho stavu pomoc.
Napríklad v podobe aditív do paliva, ktoré upravia vnútorné prostredie vo filtri DPF, prípadne v celej palivovej a výfukovej sústave tak, aby ich prečistili a zlepšili tak stav celej palivovej a výfukovej sústavy.
[GOOGLEAD]
[GOOGLEAD]
JLM DIESEL PARTICULATE FILTER CLEANER
Prísada na čistenie filtra pevných častíc vyzerá ako malý chemický zázrak. Vďaka patentovanému zloženiu za základe chemických prvkov platina a cér dokážu spustiť efektívnu regeneráciu filtra a odstrániť nahromadené sadze aj v prípade, keď auto nejazdí v ideálnych podmienkach. Čiže vtedy, keď sa viac ako na diaľnici pohybuje v meste a teda nedosiahne teplotu potrebnú na spálenie usadenín.
To je najkratšia cesta k tomu, aby sa rozsvietila kontrolka filtra pevných častíc. A tú nechce vidieť nikto. Ako nám povedal Ing. Tomáš Antol, konateľ spoločnosti AWD Auto, ktorá dodáva aditíva JLM na slovenský trh.
„Aditívum efektívne vyčistí filter pevných častíc v momente, keď sa rozsvieti prvá kontrolka. Použitie JLM DPF aditíva do nafty predlžuje životnosť filtra a rieši problém s nedobehnutou regeneráciou, alebo s častým spúšťaním procesu regenerácie. Pre ideálnu funkciu motora odporúčam používať aditívum každých 5 000 km. V tomto prípade bude mať aj veľmi dobrý preventívny charakter.“
Kombinácia platiny a céru zaisťuje výrazne lepšiu regeneráciu a efektívnejšie čistenie DPF filtra v porovnaní s bežnými čistiacimi prostriedkami, a to už pri teplote 300 stupňov. Na rozdiel od konkurenčných prísad so železom nevzniká ďalší popolček, ktorý natrvalo zaplňuje filter.
Patentovaná zlúčenina céru a platiny tvorí menej popolčeka, ktorý sa ukladá v DPF.
[GOOGLEAD]
JLM DIESEL EXTREME CLEAN
Čistenie nepotrebuje iba filter DPF. Nečistoty sa usadzujú aj v palivovom systéme vrátane turba a výfukového systému s filtrom pevných častíc. Aditívum dekarbonizuje celý palivový a výfukový systém aj v prípade extrémneho zanesenia nečistotami.
K ďalším výhodám patrí aj zlepšenie spaľovacieho procesu a tým aj zníženie emisií škodlivín. Čistejší palivový systém sa následne prejaví aj na znížení spotreby.
Čistiaci prostriedok pritom pôsobí aj na systém turbodúchadla, výfukový systém s filtrom DPF, prečistí nasávacie ventily, ventil EGR a vstrekovače. Rozpúšťa nečistoty, ktoré spôsobujú nepravidelný chod motora pri voľnobehu a premazáva všetky pohyblivé časti motora. Zároveň stabilizuje palivo v nádrži a zabraňuje rastu rias.
Výrobca JLM odporúča naliať aditívum do palivovej nádrže s 50 až 70 litrami nafty. Maximálne a trvalé výsledky dosiahnete, ak ho pridáte každých 6 000 km.
[GOOGLEAD]
[GOOGLEAD]