Fotogaléria:Nissan GT-R ešte výkonnejší

Druhá generácia chce zaujať luxusnejším interiérom


Prvá generácia zaujala novým dizajnovým jazykom Kodo a technológiou Skyactiv, s ktorou sa Mazda rozhodla ísť proti prúdu. Dnes môžeme vidieť, že išlo o správne rozhodnutie a kým ostatní sa ešte len otáčajú, Mazda sa pomaly pripravuje na druhú vlnu. Automobilka už dnes vyvíja nové motory s vyšším objemom a extrémnym kompresným pomerom až 18:1. Výsledkom bude zníženie spotreby o ďalších 30%.

Druhá generácia Mazdy CX-5 však naznačuje, že na novú techniku si ešte budeme musieť nejaký ten rok počkať. Prichádza síce v novom šate, ale so starou technikou. Hlavnú pozornosť tak bude pútať inovovaný dizajnový jazyk Kodo.

Na prvý pohľad je jasné, že sa nejednalo o drastickú zmenu a auto si zachovalo pôvodné proporcie. Jemnými úpravami však dodali Mazde dynamickejší vzhľad. Nová je maska chladiča, ktorej hrubé lemovanie vystupuje do priestoru a elegantne prepája svetlomety. Svetlomety sú výrazne užšie a pôsobia modernejším dojmom. Predný A-stĺpik bol posunutý viac dozadu, čím sa predĺžila kapota a môžeme tiež očakávať lepší výhľad z auta. Došlo tiež k zníženiu ťažiska, jemnému rozšíreniu bokov či k skráteniu zadného previsu. Rozmermi sa však veľmi nelíši, karoséria sa skrátila len o 5 mm, rázvor má hodnotu 2700 mm a batožinový priestor ponúkne objem 505 litrov.

Výraznejšie sa zmenilo pracovisko vodiča. Ergonómii napomôže zvýšený stredový tunel s hlavicou radiacej páky, ktorá bude o niečo bližšie pri vodičovi. V interiéri nájdeme hneď niekoľko displejov. Prvý je v kaplnke prístrojov a nahrádza palubný počítač. Do zorného poľa vodiča sú potom prostredníctvom head-up displeja premietané dôležité informácie o rýchlosti či polohe. V strede palubnej dosky nájdeme voľne stojaci 7“ systému MZD Connect.

Konštrukčne sa zvýšila torzná tuhosť až o 15,5%. O aktívnu bezpečnosť sa postará aj balíček asistentov i-Activesense s radarovým tempomatom či čítačkou dopravných značiek.

Pod kapotou nájdeme známe vznetové a zážihové motory Skyactiv. Základom bude benzínový dvojliter, naftu zastúpi 2,2 Skyactiv-D a vrcholom bude benzínový agregát 2,5 Skyactiv-G. Podrobné parametre zatiaľ výrobca nezverejnil.

Inzercia

K nám by nová generácia Mazdy CX-5 mohla dôjsť už začiatkom roka 2017.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.