Fotogaléria:Fascinácia: Bentley Arnage Final Series

Spoločnosť ZF, známa predovšetkým výrobou prevodoviek, predstavila vlastné mestské vozidlo ako ukážku použitia moderných technológií v praxi.


Nemeckú spoločnosť ZF Friedrichshafen AG pozná motoristický svet predovšetkým ako výrobcu špičkových prevodoviek pre osobné automobily, ktoré využíva napríklad Ford a BMW. Portfólio produktov ZF je však oveľa širšie a zahŕňa napríklad riešenia pre podvozky, riadenia, ale aj elektronické systémy.

Ako môžu nové ponúkané technológie pracovať dohromady, ukázalo ZF so svojím konceptom zvaným Advanced Urban Vehicle (AUV – pokročilé mestské vozidlo). Spoločnosť uvádza, že vozidlo vyvinula úplne sama, možno však rozoznať, že ako základ poslúžila karoséria bežného Opla Agila.

**Ovládateľnosť nadovšetko**

Hlavnou prednosťou mestského vozidla by mala byť predovšetkým manévrovateľnosť, nie je preto prekvapením, že ZF pri svojom koncepte vsadilo práve na ňu. Novinkou je špeciálna predná náprava, ktorej kolesá sa dokážu „vykĺbiť“ až do uhla 75 stupňov – vďaka tomu má auto priemer otáčania menej ako 7 metrov.

O pohon sa starajú dva nezávislé elektromotory umiestnené na zadnej náprave. Vďaka vektorovaniu krútiaceho momentu je ďalej zvýšená ovládateľnosť v stiesnenej mestskej prevádzke. Pohonné jednotky sú umiestnené priamo pri kolesách a každá disponuje výkonom 40 kW. Maximálna rýchlosť 150 km/h zabezpečuje, že sa miniauto nestratí ani na diaľnici.

**Cloud v akcii, volant ako prostriedok komunikácie**

Inzercia

Automatické parkovanie sa stáva pomaly štandardom, ZF AUV vie však zaparkovať úplne samo aj bez posádky, ktorá s vozidlom komunikuje pomocou inteligentného telefónu či hodiniek. Vodič jednoducho vystúpi a auto si samo nájde parkovacie miesto na parkovisku.

Systém ZF PreVision Cloud Assist využíva GPS a internetové dáta k neustálemu zisťovaniu polohy a rýchlosti vozidla a podľa aktuálnych informácií vyhodnocuje najvhodnejší trasu k cieľovej destinácii. Odporúčanú rýchlosť, respektíve mieru akcelerácie vodičovi auto sprostredkováva prostredníctvom volantu, ktorý je vybavený malým displejom. Či má vodič skutočne ruky na volante a venuje sa riadeniu, sledujú snezory umiestnené na venci volantu.

Hoci sa ZF Advance Urban Vehicle do výroby nechystá, ako výkladná skriňa popredného výrobcu v automobilovom priemysle dobre predpovedá, s akými technológiami sa v blízkej budúcnosti stretneme v sériových vozidlách.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.