Fotogaléria:Bezpečnejšie a lacnejšie

Druhá generácia kompaktného crossoveru z Bavorska stojí na platforme UKL z MPV Active Tourer, má s nimi spoločný aj pohon kolies prednej nápravy.


Zákazníci sa môžu tešiť na viacero noviniek, či už na povrchu alebo pod ním. Z prvej menovanej kategórie je to predovšetkým úprava proporcií. Z nového BMW X1 už totiž nie je taký „jazvečík“ ako kedysi. Inžinieri popracovali na celkových rozmeroch automobilu a výsledkom je výšková hodnota zodvihnutá o 53 milimetrov na celkových 1 598 milimetrov. Profitovať z toho budú hlavne cestujúci, ktorým vzrástol priestor nad hlavami. Vozidlo tiež dostalo v rámci obmeny image značky väčšie ľadvinky a robustnejšie oplastovanie.

V interiéri nás privíta opäť známa bavorácka atmosféra, tentokrát však doplnená o viacero vychytávok, v X1-tke doteraz nedostupných. Vymenujeme napríklad head-up displej, 6,5-palcový infotainment systému iDrive implementovaný do palubnej dosky – za príplatok zväčšiteľný na 8,8 palca – ako aj množstvo príplatkových bezpečnostných asistentov. Tie zastupuje – mimo iných – varovanie pred opustením pruhu, asistent pre jazdu v kolóne, asistent upozornenia pred kolíziou či aktívny tempomat. Interiér nestratil na praktickosti, práve naopak – zadná lavica je deliteľná v pomere 40:20:40 a za sebou ukrýva batožinový priestor o objeme 505 dm3.

V rámci možností individualizácie ponúka BMW na výber z troch optických paketov: xLine, Sport Line a M Sport. Jednotlivé pakety sa od seba líšia rozličným oplastovaním, výbavou, aerodynamickým balíkom či farebným prevedením.

Pod kapotou sa objavia výhradne prepĺňané štvorvalce a BMW hovorí o zvýšení efektivity a znížení spotreby a emisií CO2 až o 17 percent. Ide o trojicu naftových a dvojicu benzínových agregátov disponujúcich technológiou BMW TwinPower Turbo Technology. Základným agregátom bude motorizácia sDrive20i s výkonom 141 kilowattov a predným náhonom – ako názov napovedá, podobne ako pri rade 2 ActiveTourer. S náhonom na všetky kolesá sa počíta pri verziách xDrive. Rolu silnejšieho benzínového motoru prevzala verzia xDrive 25i, ktorá disponuje výkonom rovných 170 kilowattov a krútiacim momentom 350 Nm.

Z trojice dieselových agregátov bude základ tvoriť verzia sDrive18d s objemom dva litre a výkonom 110 kilowattov, prenášaným na prednú nápravu. Verzia xDrive20d má výkon taktiež posilnený o zhodných 5 kilowattov na 140 kW a krútiacim momentom 330, resp. 400 newtonmetrov. Dieselom potom kraľuje verzia xDrive25d, s konečným výkonom 170 kW a 450 Nm krútiaceho momentu. Tento by mal byť schopný rozhýbať automobil na sto km/h do 6,6 sekundy a priemerne spotrebovať 5,0 až 5,2 litra nafty na 100 km. Ide o najsilnejší štvorvalcový diesel doteraz umiestnený v modeli značky BMW.

Nová je tiež šesťstupňová manuálna prevodovka, k dispozícii bude ešte osemstupňnový automatNovinka sa dostane na trh najskôr v októbri tohto roka, avizované sú tiež príchody ďalších motorizácií sDrive 18i a sDrive16d od začiatku novembra tohto roku.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.