Zomrel Hugh Hefner (†91), zakladateľ Playboya. Mal ružový Hummer a tiež Lamborghini Gallardo.

Pripomeňme si zopár áut, v ktorých sa tejto revolucionár mediálneho priemyslu v priebehu dekád objavoval.
Vydané  Text: 


Kontroverzná osobnosť 20. storočia

Hugh Marston Hefner sa narodil 9. apríla 1926 v americkom meste Chicago, štát Illinois, zomrel 27.9.2017 v Los Angeles. Aj napriek tomu, že mal prísnu výchovu podkutú vierou (alebo práve pre ňu) sa neskôr stal zakladateľom magazínu Playboy, ktorý bol súčasťou americkej sexuálnej revolúcie v 60. rokov 20. storočia.

Prvé vydanie, avšak ešte bez loga ikonického zajačika, vyšlo v roku 1953 a kúpilo si ho vtedy neuveriteľných 50-tisíc ľudí. Projekt Playboya si vtedy vyžiadal počiatočnú investíciu 8-tisíc amerických dolárov, pričom do tohto rozpočtu vraj prispela aj Hefnerova matka sumou tisíc amerických dolárov. Prvé vydanie magazínu obsiahlo aj fotografie vtedy veľmi populárnej Marilyn Monroe z čias, keď ešte nebola na výslní – fotografia, ktorú Hefner kúpil za dvesto dolárov, pôvodne vznikla pre kalendár roku 1949. Na titulke sa Marilyn objavila oblečená, ale na obsah upozorňoval titulok s textom: „PRVÝKRÁT v akomkoľvek časopise PLNOFAREBNÉ nahotinky MARILYN MONROE“. Výtlačok stál 50 centov a okrem tejto informácie sa čitatelia z titulky dozvedeli už iba to, že časopis obsahuje tému „VIP on sex“ a že o časopis pre mužov.

Obálka prvého vydania časopisu PLAYBOY (1953), ešte bez ikonického zajačika


To, čo spravil Hugh Hefner, je predovšetkým zrušenie tabuizovania sexu a ukončenie spájania sexu s prostitúciou. Erotiku a zmyselnosť predstavil ako súčasť životného štýlu moderného muža, pričom magazín sa stal na celé desaťročia etalónom pánskych mediálnych formátov.

Na Slovensku sa magazín Playboy predáva od roku 1997, celkovo vychádza v 38 krajinách sveta, ak nepočítame Spojené štáty. Vychádza napríklad aj v Rusku, Lotyšsku, Japonsku, dokonca v Indii a tiež v Kolumbii.

Vybrané autá Hugha Hefnera


Na internete môžete nájsť pomerne pestrý výber automobilov, ktoré Hefner šoféroval alebo sa v nich aspoň objavil, avšak presný zoznam vozidiel, ktoré vlastnil, nám ostáva utajený. Vyberáme teda aspoň tie, o ktorých sa píše najčastejšie.

Mercedes-Benz 300SL

Slávny a krásny kabriolet asi ani netreba predstavovať. Mercedes-Benz 300SL sa vyrábal v rokoch 1952 až 1963 v počte neveľkých 1400 kusov. Maximálna rýchlosť dosahovala 225 km/h, respektíve 249 km/h pri posledných vyrobených kusoch. Najzaujímavejším dizajnovým prvkom bolo otváranie dverí smerom nahor.

1969 Mercedes Benz Model 600 Pullman Limousine

Toto konkrétne vozidlo je špeciálnou objednávkou so 6-dverovým vyhotovením. Tento model bol neskôr vydražený priamo Playboyom. Išlo o vôbec prvé modely značky Mercedes-Benz poháňané motorom V8 s mechanickým vstrekovaním paliva. Zdvihový objem bol 6330 ccm, výkon dosahoval 300 konských síl.

1955 Cadillac Series 62 Convertible

Cadillac Seriers 62 sa vyrábal v rokoch 1940 až 1964, išlo o luxusné sedany, kupé a kabriolety pre náročnejších zákazníkov. Dizajn série 62 sa v priebehu rokov pomerne výrazne menil, pričom ani verzia z roku 1955, ktorú vlastnil Hefner, nebola poslednou. Po nej nasledovala ešte posledná piata generácia. Vozidlo je typické robustnosťou, vyšperkovaným dizajnom prednej časti a kruhovými svetlometmi.

1974 Cadillac Fleetwood

Spektakulárna limuzína od Cadillacu bola v 70. rokoch asi tým najlepším, čo vtedajší trh ponúkal (ak neberieme do úvahy nemecké Mercedesy a BMW, britské Bentley a Rolls-Royce a mnohé iné neamerické značky). Fleetwood sa dnes predstavuje ako koncept automobilu, ktorým by chcela značka Cadillac upozorniť na svoje technologické a dizajnérske zručnosti.

Predĺžený ružový Hummer

Tento automobil už nepatril priamo Hefnerovi, ale Playboyu. Tieto dva pojmy sú tak previazené, že tvoria jedno. Ružový Hummer s exkluzívnym vybavením interiéru poskytoval priestor pre plnohodnotný večierok, ktorým si pasažieri mohli krátiť čas cestou do klubu.

Lamborghini Gallardo

Lamborghini Gallardo sa vyrába od roku 2003 a podľa dostupných informácií patrí k zbierke automobilov slávneho mediálneho revolucionára v župane. Superšport s pohonom všetkých štyroch kolies, hliníkovou konštrukciou, hmotnosťou 1430 kg, 10-valcovým motorom s objemom 4961 cm3, výkonom 365 kW a maximálnou rýchlosťou 309 km/h je pre talianske Lamborghini vydareným projektom. Pre modelový rok 2006 prišla automobilka s mnohými technickými zmenami, výkon motora bol zvýšený na 382 kW.






Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.