Užitočná inovácia: THULE ARCOS je prepravný box na ťažné zariadenie, ktorý nezvyšuje spotrebu
Pomocou zadného prepravného boxu využijete prepravný potenciál vášho auta naplno.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ

Čo je to Thule Arcos?
Značka Thule tento rok uvádza do svojho produktového portfólia významnú novinku: model Thule Arcos.
Ide o škrupinový prepravný box, ktorý sa upevňuje na štandardné ťažné zariadenie automobilu, priamo na jeho guľu a pripája sa do elektrického okruhu, pretože je vybavený svetlami. Keďže zakrýva tabuľku s evidenčným číslom vozidla, je potrebné ju premiestniť (alebo jej duplikát) na box.
Šírka boxu je o niečo menšia ako šírka priemerného automobilu, takže nezvyšuje riziko poškodenia pri prechádzaní zúženými pruhmi alebo zákrutami, navyše je polohovaný relatívne vysoko nad vozovkou, takže motorista nemusí mať obavy o zadný nájazdový uhol – bez obáv môže cúvať do mierneho kopca.
Inzercia

Thule Arcos je vyhotovený vo dvoch veľkostiach: Thule Arcos M má kapacitu 300 litrov a Thule Arcos L až 400 litrov, čo je viac, ako väčšina automobilov typu hatchback.

Prečo je lepší ako strešný box?
Strešné prepravné boxy sú nesmierne užitočným pomocníkom, ktorý rozširuje nákladnú kapacitu automobilu o stovky litrov priestoru. Na výber je dnes nesmierne množstvo boxov a tie od značky THULE považujeme za akýsi zlatý štandard. Strešné boxy však obnášajú aj určité kompromisy: spravidla je ňou mierne vyššia spotreba vozidla a tiež jeho väčšia celková výška, ktorá v niektorých prípadoch môže motoristu obmedzovať.
Preto THULE vyvinulo Arcos, ktorý tie dva kompromisy celkom ruší a umožňuje užívať len výhody. Patrí medzi ne aj podstatne ľahšia obsluha – výška tohto nákladného priestoru zodpovedá výške kufra auta, takže už nikdy nebudete musieť stáť na prahu otvorených dverí ani sa opierať o znečistené vozidlo.

Škrupina boxu je vodeodolná, prachuvzdorná, pevná a robustná, prevážaný náklad je tak v bezpečí pred poveternostnými vplyvmi. V THULE mysleli aj na to, aby sa s osadeným prepravným boxom dal otvoriť kufor auta, takže neprichádzate o možnosť využívať aj základný batožinový priestor. Keďže nosnosť ťažného zariadenia žiadnym spôsobom neovplyvňuje nosnosť strechy, na nej môžete ešte stále používať strešné nosiče na kajak, paddle board, bicykle, strešný stan, prípadne ďalší prepravný box.

Nezvyšuje spotrebu, predlžuje dojazd elektromobilov
Prepravný box na ťažné zariadenie nezvyšuje spotrebu, pretože prirodzene vznikajúce turbulencie vzduchu za vozidlom už nemajú vplyv na účinnosť pohonu.
Za určitých okolností však môže mať zadný prepravný box priaznivý vplyv na dojazd – nezávislý test poukázal na zistenie, že sa spotreba paliva a elektrickej energie dokonca znížila: „Zistili sme, že benzínové vozidlo aj elektromobil mali s namontovaným boxom o niečo nižšiu spotrebu, než keď auto jazdilo na testovacej trase bez boxu,“ uvádza magazín ViBilägare.
V prípade elektromobilov môže byť zníženie energetickej spotreby zodpovedné za dlhší dojazd na nabitie.

„Prirodzene, naše strešné boxy sú navrhnuté tak, aby boli aerodynamické, ale aj ten najdynamickejší strešný box spôsobuje určitý odpor pre svoju polohu na streche. Zadná časť auta je však miestom prakticky bez odporu vetra, preto môže zadný strešný nosič predstavovať negatívny odpor vetra. To znamená, že môžete ísť ďalej s rovnakým množstvom plynu alebo elektriny ako vozidlo so strešným boxom,“ hovorí Henrik Eriksson, riaditeľ dizajnu Thule.

Vhodný aj pre autá bez podpory strešných nosičov
Významným argumentom v prospech zadného prepravného boxu THULE ARCOS je to, že sa dá využiť aj na automobiloch, ktoré nie sú vybavené prípravou na osadenie strešných nosičov. Stačí vám ťažné zariadenie, či už pevné alebo odnímateľné. Nielen elektromobily niekedy nie sú dodávané s podporou štandardných strešných nosičov – Thule má teda riešenie aj pre nich.

Thule Arcos: ceny a dostupnosť
Prepravný box na ťažné zariadenie Thule Arcos bude pre spotrebiteľov uvedený na trh 1. februára 2023.
V prepočte budú ceny pohybovať okolo úrovní 1 407 € za verziu M a 1 461 € za verziu L.

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Republika elektromobily motoristom vnucovať nechce. Zákaz spaľovacích motorov považuje za utópiu
Politické strany a automobilová doprava. Prečítajte si náš predvolebný seriál.
ODPORÚČAME
Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách
Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.
Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.Hlas-SD reguláciu automobilov kategoricky odmieta. Individuálnu dopravu prirovnáva k ľudskému právu slobody
Politické strany a automobilová doprava. Prečítajte si náš predvolebný seriál.
AUTOPRIEMYSEL
Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov
Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.
Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.AKTUALITY
Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy
Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.
Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.Z DRUHEJ STRANY / Cestopis Zakopané
Slovenské Vysoké Tatry pozná azda každý Slovák. Ak nie z návštev, tak aspoň z cesty okolo týchto majestátnych hôr. My sme sa išli pozrieť ako to vyzerá za ich chrbtom. V poľskom meste Zakopané.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023LEGISLATÍVA
Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole
Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.
Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/hMOTORISTICKÝ ŠPORT
Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023
Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.
Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta. Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.MAGAZÍN
SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio
Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.
Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023KRÁTKA SPRÁVA
ZSE prichádza s virtuálnou batériou pre elektromobil: Elektrinu zo solárnych panelov si pošlete priamo na svoj ZSE Drive
Nové služby súvisia so snahou ZSE byť komplexným poskytovateľom riešení, ktoré súvisia s elektrinou: od klasickej spotreby až po jej samotnú výrobu a virtuálnu distribúciu.