Do Volva sa po 25 rokoch vráti pohon zadných kolies! Objaví sa v modeloch, ktoré už dôverne poznáme

Elektrické modely od Volva získajú lepšiu trakciu vďaka predstavenej verzii so zadným náhonom.
Vydané  Text: 

Od posledného predaného Volva s pohonom zadných kolies prešlo už štvrťstoročie. Elektrifikácia však prináša nové možnosti, ako **zadný náhon integrovať prakticky do akéhokoľvek modelu.** V prípade niektorých elektrických modelov sú roztáčajúce sa zadné kolesa dokonca žiadúce, pretože poskytujú lepšiu trakciu pri prudkej akcelerácii. V našom teste elektrifikovaného Volva XC40 s predným náhonom bola práve slabá trakcia terčom kritiky. **Pri akcelerácii sa totiž predok odľahčí a kolesá sa začnú pretáčať aj na suchom povrchu.** Pre modelový rok 2023 si preto Volvo povedalo, že je ten najlepší čas vrátiť zadný náhon (RWD) späť do hry. **Konkrétne ide o faceliftované modely XC40 a C40 Recharge, ktoré budú ponúkané s rôznymi elektromotormi a batériami.** Základný model má mať výkon 175 kW (235 k) so 69 kWh akumulátorom, zatiaľ čo drahšia verzia dostane 185 kW (248 k) elektromotor s 82 kWh batériou. Oba modely so zadným náhonom poskytnú zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastaví obmedzovačom na 160 km/h. Ak sa budete držať základnej verzie XC40 s menšou batériou, získate 460 kilometrov dojazdu v cykle WLTP, zatiaľ čo jeho elegantnejší súrodenec môže prejsť 470 km. Rozhodnite sa pre väčšie balenie a dojazd vyskočí na 520 km pre konvenčne tvarovaný elektrický crossover, zatiaľ čo C40 Recharge dokáže prejsť až 530 kilometrov. **Volvo uvádza, že 69 kWh batériu možno nabiť z 10 na 80 percent za približne 34 minút z verejnej nabíjačky s jednosmerným prúdom s výkonom 130 kW.** Väčšia batéria sa môže nabíjať až 200 kW (o 50 kW viac než v minulosti), v takom prípade bude nabitie z 10 na 80 percent trvať asi 28 minút.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.