Testy

Tradičné hodnoty / Minitest Volkswagen Tiguan 2.0 TSI R-Line s kalkuláciou financovania

Test Volkswagen Tiguan R-Line 2.0 TSI

Hektický deň. Ráno zaviezť dieťa do škôlky, potom práca, pracovný obed, fotenie a na záver ešte otočiť Brno a vyhnúť sa českým diaľniciam. Jasné, pár korún za diaľničnú známku by všetko značne zjednodušilo, ale aj takto sa dá postaviť test. Mesto, okresky, diaľnica. Svetlo aj tma. Mojím spoločníkom bol VW Tiguan s motorom 2.0 TSI (140 kW/190 k a 320 Nm), štvorkolkou, prevodovkou DSG, adaptívnym podvozkom DCC a v atraktívnej výbave R-Line. Výsledná cenovka nebezpečne atakujúca 50 tisíc eur síce atakuje aj krvný tlak, ale jeden deň strávený v Tiguane ho napraví do predpísaných hodnôt.

Test Volkswagen Tiguan R-Line 2.0 TSI

Dôvod je jednoduchý – Tiguan je skrátka veľmi príjemné auto v každej jednej oblasti. Sedenie v športovejšie tvarovaných sedadlách je bez výhrad, pri dynamickejšej jazde vás dokonca lepšie podržia, vďaka čomu budete menej unavení. Ergonómia je skvelá (až na dotykové plôšky na volante – ušetrite si peniaze), starší infotainment Volkswagenu príjemne funkčný a nevyrušujúci.

Test Volkswagen Tiguan R-Line 2.0 TSI

Asistenčné systémy majú svoje vlastné tlačidlo na páčke volantu, takže nikdy nemusíte sklopiť zrak z cesty. K tomu si pripočítajme neskutočne variabilnú kabínu s odkladacími priestormi doslova všade, kde sa pozriete – na palubnej doske, na strope, medzi sedadlami. Všetko je vymyslené funkčne. Zadné sedadlá sú posuvné, sklopné do úplnej roviny a majú nastaviteľné operadlá. Priestoru je všade dosť a dá sa s ním všakovako pracovať. To skrátka chcete.

Test Volkswagen Tiguan R-Line 2.0 TSI
Test Volkswagen Tiguan R-Line 2.0 TSI
Test Volkswagen Tiguan R-Line 2.0 TSI

Najlepšie je, že do Tiguanu môžete takpovediac sadnúť a hneď vyraziť. Auto si pamätá posledný zvolený jazdný režim a od prvého momentu robí všetko tak, ako by som očakával. Benzínový preplňovaný dvojliter má pekný, hlboký zvuk. Pôsobí sofistikovane. Jeho výkon vyzerá na papieri očarujúco, v skutočnosti je tak akurát. Viac očarí spotrebou. V meste si síce vypýta medzi 8 – 9 l/100 km, no môj deň sa skončil na hodnote 7,3 l/100 km, čo je vynikajúce vzhľadom na to, že som si jazdu užíval. Prevodovka DSG pri manuálnom radení totiž poslúcha rovnako ako v dobrých športových autách a pneumatiky Pirelli široké až 255 mm na každom rohu ponúkajú vskutku obdivuhodnú priľnavosť.

Našťastie si s tým podvozok dokáže skvelo poradiť aj v komfortnom režime, kedy zároveň krásne žehlí nerovnosti. Podvozok DCC si jednoznačne zaraďte medzi povinné príplatky, bez neho je Tiguan výrazne tvrdší.

Test Volkswagen Tiguan R-Line 2.0 TSI
Test Volkswagen Tiguan R-Line 2.0 TSI

Inak je Tiguan dobre odhlučnený, v sedadlách presedíte bez bolesti aj pol dňa. Infotainment aj s konektivitou fungujú príkladne, oceníte aj dobré ozvučenie. Keď zájde slnko, veľmi účinne ho vykompenzujú maticové adaptívne LED svetlomety, ktoré svietia úžasne. Jazdy v noci sa tak nemusíte obávať ani v čase, keď vysokej zveri haraší. Tiguan si ma získal tým, že mi poskytol všetko bez toho, aby chcel niečo odo mňa. A v balíku R-Line vyzerá naozaj dobre. Palec hore!

Test Volkswagen Tiguan R-Line 2.0 TSI

Kalkulácia financovania

Financovanie VW NEXT cez VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES S výhodným financovaním bez poplatkov, s nízkou splátkou a s akontáciou od 10% do 40%.
Model VW Tiguan 2.0TSI 140kW
Cena testovaného vozidla 49.570 €
Typ financovania VW NEXT (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 30% (14.871 €)
Výška úveru: 34.699 €
Spracovateľský poplatok: 0%
Dĺžka splácania: 36 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 26.967 €
Značkové poistenie v splátke (Allianz-SP a.s.): PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
Výška mesačnej splátky: 539 € vrátane poistenia*
*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. Volkswagen nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW.

Technické údaje Volkswagen Tiguan 2.0 TSI R-Line 4Motion DSG

  • Motor preplň. benzínový R4, 1 984 cm3
  • Výkon 140 kW (190 k) pri - ot./min.
  • Krútiaci moment 320 Nm pri 1 500 – 4 100 ot./min.
  • Pohon a podvozok: 7-st. aut. prevodovka, pohon 4 × 4, vpredu McPherson, vzadu multilink.
  • Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
  • Pneu. 255/45 R19.
  • Batožinový priestor 615 – 615/1 655 dm³
  • Rozmery: 4 509 × 1 839 × 1 660 mm, rázvor 2 679 mm,
  • pohotovostná/celková hmotnosť 1 710/2 190 kg,
  • Objem nádrže 58 l.
  • Najvyššia rýchlosť 214 km/h
  • Zrýchlenie 0 - 100 km/h 7,4 s
  • Spotreba (WLTP) 8,0 – 8,2 l/100 km
  • Emisie CO₂ 182 – 187
  • Cena/testované auto 38 390/49 580 €
  • Konkurenti: Hyundai Tucson, Peugeot 3008, Mazda CX-5
  • PLUSY: Variabilita, priestor, infotainment a konektivita, online služby, svetlá.
  • MÍNUSY: Cena, dotykové tlačidlá na volante.
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Vybrané články

  1. 1

    TEST Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC: Dobrý, lepší, najlepší – ktorý z nich je elektrický Mercedes?

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Magazín

Cesta k udržateľnosti so spoločnosťami Shell a Hyundai

Na cestu udržateľnosti sa vydáva čoraz viac vodičov. Aj keď jazdia autom, vyberajú si výrobky, ktoré čo najmenej zaťažujú životné prostredie a našu planétu. Dnešní spotrebitelia očakávajú, že známe značky budú ponúkať udržateľné alternatívy výrobkov a služieb. Preto spoločnosti Shell a Hyundai spojili svoje sily a prišli s radom mazív Shell Helix Ultra AH 0W, ktoré sú uhlíkovo neutrálne.