Bozk na rozlúčku od L200. Test Mitsubishi L200 Power Performance 4×4 173k 502 Nm (2022)
Kam sme prišli, tam nás ľudia obdivovali. Nečudujeme sa im, aj my si z posledného redakčného testu pick-upu L200 odnášame najmä pozitívne dojmy.
Vydané Text: Erik Stríž

Mitsubishi L200 v skratke
- Mitsubishi L200 je poctivý robustný pick-up, ktorý na Slovensku kúpite od 33 990 eur.
- Predáva sa v troch stupňoch výbavy, vždy s pohonom všetkých kolies a jedným motorom.
- Ide o vznetový preplňovaný motor 2 268 DI-D, ktorý možno konfigurovať so 6° manuálom alebo 6° automatikou.
- Jeho výkon je 110 kW (150 k), my sme testovali jeho výkonnejšiu verziu 127 kW (173 k) a s krútiacim momentom vyšším až o štvrtinu.
- Vzhľadom k tomu, že model L200 v našom regióne končí, išlo o krásnu rozlúčku so znamenitým pick-upom s diamantmi v logu.
Vrchol štyroch desaťročí vývoja
Vedeli ste, že model L200 je na trhoch od roku 1978? Keďže aktuálna šiesta generácia je z roku 2019, môžeme hovoriť o viac ako 40 rokoch vývoja, počas ktorých bolo vyrobených 5 miliónov exemplárov. Už len tento samotný fakt by mal byť garanciou spoľahlivosti, zodpovedajúcich jazdných vlastností a výkonu v teréne. Nissan Navara, Isuzu D-MAX, Ford Ranger, Volkswagen Amarok, SsangYong Musso, Toyota Hilux, Mercedes-Benz Triedy X, Renault Alaskan a ešte niekoľko ďalších. Mitsubishi L200 má (alebo malo) na Slovensku relatívne dosť priamych aj nepriamych konkurentov, napriek tomu sa pre neho zákazníci rozhodujú práve preto, že v každej konfigurácii ponúka trvalý pohon všetkých štyroch kolies a zachováva si svojský charakter poctivého pracovného vozidla. Toto nie je leštenka ako Mercedes-Benz Triedy X, ale auto, ktoré prevezie stavebníkov aj s nákladom na ťažko dostupné miesta mimo spevnených ciest, jeho interiér sa len tak ľahko nepoškodí a nebojí sa znečistenia, keďže čalúnenie sedadiel a obloženie palubnej dosky sa veľmi ľahko udržiavajú. Koža nie je snobský maniér, ale vysoko praktický materiál. Ide o úžitkové vozidlo s pridanou hodnotou v podobe atraktívneho dizajnu prednej masky a v prípade nami testovanej konfigurácie aj doplnkových možností, ako je dodatočné LED osvetlenie na streche a robustná roleta nákladného priestoru. Keď sme si naplánovali konfiguráciu L200 Power Performance, zaujali nás dve veci: že sa neobjavuje v oficiálnom slovenskom cenníku a to, že sa na Slovensku vlastne vôbec neponúka – preto mal pick-up české tabuľky s evidenčným číslom.
Impozantný
Aby ste do L200 nasadli, musíte otvoriť rozmerné dvere, vstúpiť na nástupnú hranu, uchopiť madlo alebo volant a vytiahnuť sa do sedadla. Tento milý úkon sa nám páčil každým razom viac a viac, pretože nás pripravoval na ďalšie príjemné reálie vlastníctva a jazdy na veľkom pick-upe. Prívlastok impozantný je na mieste, pretože práve on vám bude prichádzať na um pri každom nastupovaní aj počas šoférovania. Vysoký posed, 1,82 metra široká a vyše 1,2 metra dlhá kapota, skvelý výhľad na okolie, vedomosť, že vás vidia v niečom nápadnom a silnom, to všetko sa podieľa na pocite dominancie v cestnej premávke. Napriek evidentnej orientácii na prácu totiž za volantom tohto stroja nepôsobíte ako stavebník, ktorý má namierené do roboty, pokojne tu môžete sedieť aj v košeli s viazankou a k autu sa budete stále hodiť. Na sedadle vodiča sedíte vo výške asi 720 mm nad vozovkou, vzadu ešte o zopár centimetrov vyššie. S celkovou dĺžkou 5 305 mm už budete mať možno problém s parkovaním na sídliskách, na ktorých sú štandardné päťmetrové parkovacie miesta, ale tieto autá patria do rúk ľuďom, ktorí majú vlastné garáže alebo parkoviská pred vlastným rodinným domom. Za zmienku stoja ešte ďalšie technické údaje o L200: svetlá výška dosahuje 200 mm (medzi nápravami 235 mm), prejazdový uhol je 24°, predný nájazdový 30° a zadný 22°. Rozchod kolies vpredu je 1520 mm, vzadu kratší o päť milimetrov. Keď si do tohto všetkého zahrnieme ešte rázvor s dĺžkou presne tri metre, dostávame sa k finálnemu zhodnoteniu: impozantný.

Jazdné vlastnosti v teréne
Nebudeme sa púšťať do priameho porovnania s východiskovou verziou motora, pretože sme ich nemali k dispozícii na priame porovnanie v rovnakom čase. Zo subjektívneho hľadiska je verzia s výkonom 123 kW zdanlivým ideálom, pretože vozidlu s prevádzkovou hmotnosťou 2 110 kg dokáže zabezpečiť veľmi solídnu dynamiku v nízkych rýchlostiach a vyslovene výborne obstojí pri pomalom výjazde na strmý kopec, kedy ani prevodovka netrpí neduhmi a vodič dokáže akcelerátorom citlivo regulovať krútiaci moment distribuovaný na kolesá. V suchom teréne sa vám sotva stane, že by ste prišli o trakciu, na blate už bude veľmi záležať aj na pneumatikách.



Jazdné vlastnosti na ceste už tak impozantné nie sú
Kredit, ktorý si L200 nazbieralo na necestách, neprekvapivo stráca na spevnených vozovkách. Áno, imidž je nespochybniteľný, auto je krásne a pútavé, centrom pozornosti. Lenže jazdí práve tak, ako to očakávate od robustného pracovného vozidla, teda prevažne tvrdo, chvíľami pôsobí neohrabane, nemotorne. Výrobcovi sa ani po štyroch desaťročiach nepodarilo skĺbiť úžitkovú hodnotu s komfortom, a to práve v neprospech komfortu. Tuhé riadenie, tvrdé povrchové materiáli v interiéri, hrubšie ovládacie prvky, to všetko má svoje opodstatnenie, avšak neprospieva pohodliu a príjemnej jazde.



Užitočné veci
Silnou stránkou modelu L200 je teda jeho úžitková hodnota, ktorá je nespochybniteľná. Samotné vozidlo má najvyššiu technickú prípustnú hmotnosť 3 110 kg, dokáže ťahať brzdený príves s hmotnosťou do 3 100 kg a nebrzdený tradične do 750 kg. No a nosnosť ložného priestoru je jedna tona, čo nachádza význam predovšetkým pri prevoze stavebného materiálu. Viete, koľko váži jeden štvorcový meter zámkovej dlažby? 133 kilogramov. Zopár metrov, k tomu trocha suchého betónu, obrubníkov a piesku a rýchlo sa priblížite k tej tone. V samotnom interiéri sa síce batožinový priestor nenachádza, ale keďže korba je v nami testovanom exemplári vybavená hliníkovou lamelovou roletou s posuvnými nosičmi, dá sa tento nákladný priestor využiť aj na prevoz nákladu, ktorý nie je práve stavebným materiálom. Zadovážiť si môžete aj hliníkový výklopný kryt alebo hard-top v rôznych prevedeniach aj so strešnými nosičmi. My sme ocenili gumovú protišmykovú podložku:






Zopár argumentov v prospech kúpy
Zákazník, ktorý sa dnes rozhoduje o kúpe Mitsubishi L200, popri dizajne, zmienenej robustnosti a úžitkovej hodnote ocení aj ďalšie nemenej dôležité veci. Azda najsilnejším argumentom v prospech kúpy je program s názvom Záruka kvality. Záruka na vozidlo je až 7 rokov alebo 150 000 km (čo nastane skôr), ďalej importér ponúka 5-ročnú/100 000 km záruku na originálne príslušenstvo Mitsubishi, bezplatnú kontrolu stavu vozidla a nevídanú 15-ročnú Mitsubishi Asistenčnú službu MAP. Autorizované servisy má Mitsubishi v 15 mestách na Slovensku aj keď sa dnes hovorí o konci automobilky v našom regióne, o budúcnosť odborného servisu sa nemusí žiadny zákazník obávať. Mitsubishi na svojich stránkach so záručnými podmienkami pripomína, že pre všetky pracovné vozidlá s pohonom všetkých štyroch kolies, ktoré sa používajú v teréne, treba interval vykonávania údržby skrátiť zvyčajne na polovicu, čo je vec, ktorá sa týka práve modelu L200 a je potrebné na to pri zadovážení si vozidla myslieť.
Technické údaje MITSUBISHI L200 POWER PERFORMANCE 2022 | |
Motor | 16-ventilový radový vznetový preplňovaný štvorvalec s medzichladičom DOHC DI-D (4N14) + DPF + SCR (AdBlue) 2 268 cm3 |
Výkon max. | 123 kW (173 k) pri 3 500 ot./min. |
Krútiaci moment max. | 502 Nm pri 1 750 – 2 250 ot./min. |
Pohon a podvozok | Pohon všetkých kolies, možnosť jazdy s pohonom zadnej nápravy, uzávierka zadného diferenciálu, uzávierka medzinápravového diferenciálu, Automatická 6-stupňová prevodovka, spojka: Menič krútiaceho momentu Predná náprava: Nezávislá s vinutými pružinami Zadná náprava: Pevná náprava s listovými pružinami Pneu 265 / 60 R18 110H. Brzdy: predné ventilované kotúčové (320mm), zadné bubnové |
Ložný priestor / korba | 1 520 (dĺžka) x 1 470 (šírka) x 475 (výška) mm |
Rozmery | 5 305 × 1 815 × 1 775 mm, rázvor 3 000 mm, prevádzková/celková hmotnosť 2 110/3 100 kg, objem nádrže 75 l. |
Max. rýchlosť | 171 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 8,5 s |
Spotreba WLTP, kombinovaná | 9,7 l/100 km |
Emisie CO₂ | 254 |
Jazda v teréne | Maximálny bočný náklon 45,0° Predný nájazdový uhol 30,0° Zadný nájazdový uhol 22,0° Prejazdový uhol 24,0° |

Inzercia
4X4, Hodnotenie, Mitsubishi, Mitsubishi L200, Mitsubishi L200 Power Performance, Off Road, Pickup, Recenzia, Skúsenosti, Str, Test

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk