Naši čitatelia nechcú, aby sme testovali elektromobily! Niektorí nám posielajú aj listy, rozhodli sme sa reagovať:

V internetových komentároch aj v listoch sa od pár našich čitateľov množia návrhy, aby sme o elektromobiloch nepísali. Čo by sme tým však získali?
Vydané  Text: 
Všetci vieme, čo znamená pojem „hlučná menšina“. Je to relatívne malá skupina ľudí, ktorí veľmi aktívne vyjadrujú svoj (väčšinou negatívny) názor. Na tom nemusí byť nič zlé – koniec-koncov, **sám sa cítim byť súčasťou hlučnej menšiny.** Moje nároky na auto, ktoré by som si bol ochotný kúpiť, sú oveľa vyššie, než to, čo väčšina automobilov ponúka. **Som odporca neustáleho ťukania do dotykového displeja,** aj keď si chcem len pustiť vyhrievanie sedadla, mám rád väčšie atmosférické motory a jazdné vlastnosti sú pre mňa oveľa dôležitejšie, než to, či má nový 19-palcový disk na nejakom mestskom SUV diamantovú úpravu, alebo nie. **Svoju frustráciu z aktuálneho stavu automobilového priemyslu taktiež často vyjadrujem aj v našom časopise,** a predsa sa málokedy stane, že sa niečo zmení k lepšiemu, aj keď už sa stalo, že automobilky si vzali rady novinárov skutočne k srdcu. V minulom editoriále som sľúbil, že odpoviem na požiadavku niektorých našich čitateľov, ktorí navrhovali, aby sme vôbec v časopise netestovali elektromobily. Nebolo ich veľa, ale ak sa pozrieme na internet, zistíme, že **odporcovia elektromobilov svoj odpor dávajú veľmi výrazne najavo.** Preto prichádza odpoveď: čo by sme tým získali?
Žiaľ, elektromobilita je smer, do ktorého tlačí automobilky Európska únia. A nie len rečami, ale skutočnými pokutami, ak flotilové emisie všetkých predaných automobilov prekročia istý (extrémne prísny) priemer. Ale aj keby to tak nebolo. **Existujú čitatelia, ktorí majú na elektromobilitu opačný názor. Elektromobily vyhľadávajú,** zaujímajú sa o ne a možno už nejaký majú alebo si ho plánujú kúpiť. Takí ľudia skutočne existujú! Máme ich ignorovať? My sa v časopise snažíme prinášať informácie o celom automobilovom priemysle. Podobný „hejt“ ako elektromobily si plošne odnášajú trojvalce, pritom jeden má pod kapotou aj GR Yaris a je to jedno z najlepších áut, aké sme minulý rok testovali! **Ak vám, milí dotknutí čitatelia, tak veľmi prekážajú elektromobily, nemusíte o nich čítať.** Prečítajte si o Hyundai i30 N alebo o BMW M4 Competition xDrive. Alebo o skvelom šesťvalcovom Land Roveri Defender. Krása automobilového priemyslu je v tom, že ešte stále si je z čoho vybrať. Tak si vyberte a užívajte si v našom časopise to, čo je vášmu srdcu blízke!




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.