Motoristickí novinári vybrali najlepšie autá, ktoré testovali v roku 2021! Pozrite si rebríček Petra Orosza

„Ak sa ešte raz neobzriete za autom popri tom, ako od neho odchádzate, vybrali ste si nesprávne auto.“ V roku 2021 našimi rukami prešlo množstvo zaujímavých áut. Za týmito by sme sa radi ešte raz obzreli…
Vydané Text: 

**Petrov výber:** ### Dacia Logan LPG (AMS 10/2021) Vzhľadom, spracovaním aj technikou sú nové Dacie minimálne o dve triedy vyššie než predchádzajúce generácie. V období rekordných cien pohonných hmôt sme si najviac obľúbili práve dvojpalivovú verziu, ktorá disponuje plnohodnotnými nádržami na benzín a ropný plyn (LPG). **Maximálny dojazd tak bez väčších problémov presiahne 1 200 kilometrov, čo je hodnota, ktorú dnes neponúkajú ani niektorí zástupcovia manažérskej strednej triedy.** Nízke prevádzkové náklady [Logan](https://www.autoviny.sk/info/121041/digitalne-predplatne) kombinuje s komfortným podvozkom, priestranným interiérom, veľkým batožinovým priestorom a naozaj bezkonkurenčnou cenou.
Predok nového Loganu je od menšieho Sandera na nerozoznanie. Treba však uznať, že nový look Loganu pasuje a konečne vyzerá ako poriadne auto.
### Ford Kuga Hybrid (AMS 7/2021) Hybridná [Kuga](https://www.autoviny.sk/testy/122542/ford-kuga-hybrid-prekonala-vsetky-nase-ocakavania-je-to-vyborne-jazdiace-a-usporne-suv-ktore-robi-vodicovi-radost) patrila k najväčším prekvapeniam tohto roka. Dovolím si napísať, že **jej full hybridný pohon dokáže zatieniť aj samotnú Toyotu, čo je azda najväčšia pochvala, ktorú môže Kuga v tomto segmente získať.** Stredne veľké SUV však vyniká aj v iných oblastiach. Vyzdvihnúť môžem napríklad starostlivo naladené riadenie a podvozok. Auto tak brilantne kombinuje komfort, vyvážené jazdné vlastnosti a precízne reakcie na povely vodiča. Konzervatívca, ako som ja, navyše potešili fyzické ovládače v interiéri, príjemné materiály a akustický komfort na diaľnici.
### Volkswagen ID.4 GTX (AMS 1/2022) Toto je azda prvý elektromobil, s ktorým som absolvoval [trasu Bratislava – Košice](https://www.autoviny.sk/testy/123146/test-volkswagen-id4-gtx-z-bratislavy-do-kosic-s-jedinou-zastavkou) bez strachu z nedostatočného dojazdu. Doteraz sa výlety s elektromobilmi nezaobišli bez vypnutého kúrenia a pomalej jazdy v pravom pruhu za poľským kamiónom. **V prípade ID.4 som si mohol konečne užiť maximálnu rýchlosť na diaľnici aj klimatizáciu bez náhlych stavov psychickej úzkosti.** S elektrickým Volkswagenom som absolvoval len jedinú zastávku, počas ktorej sa auto nabilo skôr, než som stihol dojesť obed. Čerešničkou na torte bol dychberúci výkon, ktorý verzia GTX kombinuje s perfektným odhlučnením a komfortným podvozkom. Konečne auto na baterky, s ktorým by som si vedel predstaviť každodenný život.
Zvonku vynikne aerodynamický vzhľad s pomerne nízkou siluetou, do očí hneď udrú aj obrovské disky kolies
### Porsche Cayenne Turbo GT (AMS 9/2021) Potrebuje svet 2 300 kilogramov vážiace SUV s výkonom 471 kW (640 k) a zrýchlením z 0-100 km/h za 3,3 sekundy? Určite nie. Rovnako ako misia Apollo alebo Burdž chalífa, aj samotné [Porsche Cayenne Turbo GT](https://www.autoviny.sk/testy/122680/porsche-cayenne-turbo-gt-vyskusali-sme-supersportove-suv-ktore-prekonalo-rekord-na-nurburgringu) **symbolizuje oveľa viac než len požiadavky zákazníkov.** V tomto prípade ide predovšetkým o prezentáciu technologickej vyspelosti, dokonalého inžinierstva a dlhoročných skúseností, akými nedisponuje takmer žiadna iná značka na svete.

Motoristickí novinári vybrali najlepšie autá, ktoré testovali v roku 2021! Pozrite si rebríček Juraja Hrivnáka:

„Ak sa ešte raz neobzriete za autom popri tom, ako od neho odchádzate, vybrali ste si nesprávne auto.“ V roku 2021 našimi rukami prešlo množstvo zaujímavých áut. Za týmito by sme sa radi ešte raz obzreli...




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo

  • V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.

     Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.
  • LEGISLATÍVA

    Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole (aktualizované)

  • Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.

     Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/h 
  • ODPORÚČAME

    Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.