Test Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TSI 4Motion: Deklarácia nezávislosti

Doteraz mám v hlave čerstvé spomienky, ako som ešte s predchodcom aktuálneho modelu brázdil off-roadovú trať pri okruhu Ascari a nedokázal som pochopiť, ako môže trochu prizdvihnuté kombi takto parádne zvládať prudké stúpania na nespevnenom povrchu alebo kríženie náprav. Zanechalo to vo mne hlboký dojem – Volkswagen sa pýšil vyladenou trakčnou elektronikou, simuláciou uzávierky diferenciálu, špeciálnym off-road režimom… a fungovalo to parádne.
Alltrack ozaj aj s dvoma kolesami prakticky vo vzduchu nemal najmenší problém pohnúť sa hore kopcom. Bez tápania, bez váhania. Skrátka spravil, čo som od neho chcel. Nový Golf Alltrack v tomto nebude o nič horší. Lenže ako si poradí so svojou primárnou úlohou cestného krížnika? Tam ho bude používať väčšina zákazníkov, takže na to som sa rozhodol sústrediť sa v týždňovom teste.

### Pridaná hodnota
Klasický Golf Variant začína s cenovkou 21 390 €. Golf Alltrack však v základe stojí až 34 990 €. To je riadne veľký rozdiel. Toľko peňazí za pár plastov navyše? V skutočnosti sa však na vec treba pozrieť detailnejšie. **Golf Alltrack totiž nie je len o plastových ozdobách na karosérii**. Má predný nárazník so špeciálnymi hmlovkami v štýle GTI, ktoré tvorí pätica LED svetiel na každej strane.
Čo je podstatnejšie, jeho **podvozok je zdvihnutý o 15 milimetrov**. Pod motorom sa nachádza špeciálny ochranný štít. Do štandardnej výbavy pribudol LED pás prepájajúci predné svetlá (a to aj v prípade, ak auto nie je vybavené Matrix LED svetlami IQ.Light), elektronické uzávierky diferenciálov, špeciálny off-road jazdný režim a mnoho, mnoho ďalšieho. Ambientné osvetlenie s 30 farbami, adaptívny tempomat, digitálny kokpit, bezdrôtové nabíjanie a konektivita pre smartfóny… Zoznam je naozaj dlhý.

Golf Alltrack sa navyše dodáva **len s pohonom všetkých kolies 4Motion**, so 7-stupňovou prevodovkou DSG a s výkonnými dvojlitrovými motormi, ktoré pre bežný Golf Variant ani nie sú dostupné. Ten zatiaľ končí na úrovni 110 kW (150 k) a Alltrack začína s výkonom 140 kW (190 k) z dvojlitrového benzínového preplňovaného štvorvalca. Tento motor je aj pod kapotou testovaného auta. V ponuke je aj moderný diesel s dvojitým dávkovaním močoviny, ktorý dokonca ponúka výkon až 147 kW (200 k).

Argumentár k cene teda máme za sebou s výsledkom, že cena je na pomery Golfu primeraná. Je primeraná aj objektívne?



### Pán talentovaný
To zistíte veľmi rýchlo. Stačí nasadnúť, vďaka skvelej ergonómii sa veľmi rýchlo **usadiť v dokonalej pozícii** za príjemne tvarovaným volantom a vyraziť na cestu.
Je to súbor drobností, ktoré vám po čase vlezú pod kožu a vytvoria vynikajúci celkový dojem. **Napríklad riadenie. Rýchle, presné**, ale nie hyperaktívne a nervózne. **Odhlučnenie** – vynikajúce po všetkých stránkach. Hluk vetra prakticky nepočuť, kolesá len vzdialene šuštia a motor jazdu podfarbuje celkom pekným tlmeným tónom. **Príplatkové adaptívne tlmiče** s 15 stupňami nastavenia tuhosti navyše dokázali Alltracku poskytnúť neuveriteľne komfortnú jazdu, za ktorú by sa nemuseli hanbiť ani limuzíny. **Mimoriadne príjemné naladenie podvozka** som si pochvaľoval pri každej jednej jazde. Už len to je dôvod, prečo by som Alltrack chcel. Ani v najmäkšom nastavení sa však nestalo, že by auto v zákrute strácalo kontrolu nad pohybmi karosérie.


**Alltrack navyše výborne zvládal aj priečne nerovnosti**, čo je disciplína, na ktorej dokážu pohorieť aj autá s trojnásobnou cenovkou.
**Motor 2.0 TSI a jeho výkon 140 kW (190 k)** sa k charakteru auta skvelo hodili. Diesel by možno dokázal poskytnúť väčšie pružné zrýchlenie, no kultivovanosť a príjemný zvuk dobrého benzínového štvorvalca by som nechcel obetovať. Ani za cenu spotreby, ktorá sa na konci testu pohybovala kdesi medzi 8 až 9 l benzínu na 100 km, aj keď mimomestské presuny dokázal Golf Alltrack zvládnuť aj **za menej ako 7 l/100 km**.
### Kombi!
V neposlednom rade nezabudnime na to, že Golf Alltrack je kombi! Oproti klasickému Golfu má **predĺžený rázvor až o 50 mm**, takže kabína je nadštandardne priestranná aj pre cestujúcich vzadu. Tí majú až o 48 mm viac priestoru na kolená.
Batožinový priestor má navyše **základný objem až 611 litrov**, po sklopení operadiel zadných sedadiel je to až 1 642 l. Ak by vám ani to nestačilo na štvorčlennú rodinnú dovolenku, mali by ste vyhľadať odbornú pomoc, pretože väčší kufor len tak v nejakom kombi nenájdete.



[CAR id=17123]

Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk