Prvá jazda: Mercedes Benz Triedy C dozrieva na limuzínu, zaujal nás aj fantastickým riadením a športovým podvozkom
Prvé hodiny za volantom novej Triedy C od Mercedesu nám odhalili nielen podstatné inovácie v interiéri, ale aj významné úpravy podvozku, ktorý by sa tentokrát určite zapáčil aj fanúšikom konkurencie. Daimler si však naďalej zachoval česť a novú Triedu C nepodriadil krátkodobým trendom.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Najsilnejší sériovo vyrábaný štvorvalec na svete
Mercedesu sa podarilo prekonať typické stereotypy o rozdieloch medzi naftovými a benzínovými motormi z pohľadu vodiča. Benzínové verzie C200 a C300 majú tak skorý nástup najvyššieho krútiaceho momentu, že sa bez problémov môžu rovnať so vznetovými agregátmi a tie naftové svojim tichým chodom a kultivovanosťou v nízkych otáčkach veľmi pripomínajú benzínové štvorvalce. A áno, tie štvorvalce – tie sa stanú jedinou dostupnou možnosťou pre novú Triedu C. Ak ste dúfali v šesťvalec, osemvalec, sklameme vás. A aby toho nebolo málo, na šesťdesiattrojku si budete musieť počkať až do roku 2023. Bublanina pod kapotou nepochybne patrila k významným argumentom v prospech kúpy céčkového AMG, ale pokrok je pokrok, pri rúbaní lesa lietajú triesky, nemožno lamentovať na tým, čo sa stratí, keď sa svet mobility mení… Na druhej strane môže byť pre zarytých fanúšikov motorov od Daimleru útechou, že nové pohony v Triede C sú značne vylepšené, okrem vyššej efektivity prichádzajú už štandardne so štartovacím generátorom (ISG, EQ BOOST), ktorý je schopný pomáhať spaľovaciemu motoru dosahovať lepších výsledkov. Napokon tu máme ten nastaviteľný zvuk motora… kto ho oceniť vie, ten si ho rád aktivuje.Veľké displeje, ktoré nevadia
Viackrát ste sa na Autovinách mohli dočítať o tom, že naše názory na ergonómiu ovládania nových automobilov nie sú úplne priaznivé. Za problém považujeme násilné osadzovanie rozmerných dotykových displejov na miestach, ktoré by bolo vhodnejšie vybaviť mechanickými ovládačmi. Keď tomuto trendu podľahol aj Mercedes-Benz v novej Triede S, spočiatku nás to trocha sklamalo. V konečnom dôsledku ale záleží na tom, aký rýchly je systém, ako je zostavené používateľské rozhranie a či je displej dostatočne citlivý na dotyky. Toto všetko stredová obrazovka v Triede S zvláda dobre, navyše má krásny obraz vďaka zobrazovacej technológií OLED. Ak používate telefóny značky Samsung so Super AMOLED displejmi, vedzte, že je to prakticky rovnaká technológia.Čo dodať? Tešíme sa na celý týždeň
Ľudia z Mercedesu naplánovali prvé jazdy na novej Triede C veľmi prezieravo. Vedeli, že všetci novinári budú nadšení z toho, ako sa verzie so športovým podvozkom správajú v ostrých zákrutách pri vyšších rýchlostiach, a že pritom ocenia aj nevšedne kultivované motory počas na pokojnejších úsekoch ciest. Zdá sa, že Mercedes trafil presne do čierneho. Nová Trieda C je nielen dostatočne športová, ale aj komfortná a reprezentatívna. Namiešať takýto mix nie je vôbec triviálnou záležitosťou, vždy sa totiž musíte rozhodovať pre jedno alebo druhé. Počas klasického redakčného testu budeme zisťovať, ako efektívne dokáže nová Trieda C jazdiť, ako zvláda rôzne štýly používania a či by predsa len mohla byť rivalom pre väčšiu a drahšiu Triedu E. Nechajme sa prekvapiť. Za možnosť vyskúšať si nový Mercedes-Benz Triedy C ďakujeme spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia.ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vieme prví
Audi práve odhalilo prelomové SUV Q6 e-tron s bankovým nabíjaním a platformou PPE. Zverejňujeme podrobnosti aj ceny
Nové AUDI Q6 e-tron ukazuje úplne nový dizajnový jazyk značky a je jej historicky prvým vozidlom na novej platforme PPE.
Vorsprung durch Technik platí aj v roku 2024: Q6 e-tron má ponúknuť celkom nový digitálny zážitok.PREDSTAVENIE
Predstavujeme nové MG4 XPower: SILA PREKVAPENIA!
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy? Zadržte dych, bude to riadna jazda plná adrenalínu a prekvapení.
Jedným z nich bude nepochybne fakt, že sedíte v elektrickom MG4, aj keď s provokatívnym prívlastkom: XPower.Elektromobilita so ZSE Drive
SHOP & CHARGE! Preťažená nabíjacia sieť v nákupných centrách? Pomôže load balancing!
Nabíjanie auta popri nakupovaní je veľmi praktické. Vybavíte dve veci jednou ranou. Ako je to s budúcnosťou nabíjania v nákupných centrách?
Malý lacný elektromobil
VW bude konkurovať Dacii a Citroënu. Jeho najlacnejšie nové auto bude stáť pár eur mesačne
Malé lacné elektromobily predsa len majú zmysel. Automobilky Dacia, Renault, Citroën a Škoda už predstavili nové lacné modely, VW ich však môže pomyslene položiť na lopatky.
Dáva si však na čas, otvorene hovorí o príchode až o tri roky.Servis
Prečo pneuservis nerešpektuje červené a žlté značky od výrobcu pneumatík? Má zmysel sa sťažovať?
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá.
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá. Pneuservisy na to majú svoje dôvody, ktoré nemožno bagatelizovať.auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
Spravodajstvo
Európsky parlament schválil návrh normy EURO 7: Zavádza enviropas auta, brzdy aj povinné zvýšenie životnosti batérie!
Nová emisná norma napokon nebude tak prísna, ako sa pôvodne navrhovalo.
Euro 7 prinesie dôležité novinky, ako reguláciu emisní brzdových častíc, environmentálny pas vozidla či garancie životnosti batérií.Spustenie predaja
Máme slovenské ceny nových Volkswagenov: Passat Variant, nový Tiguan a vylepšený T-Cross
Kto sa rozhodne rýchlo, ten dostane nové modely s výraznejšou zľavu a vo výbave Limited s obohateným sériovým vybavením.
Passat Variant začína na cene už od 33 990 €, Tiguan od 29 990 €. Malé SUV T-Cross je po modernizácii ešte krajšie a dá sa kúpiť už od 19 390 €.Malá senzácia
Toto bude váš prvý elektromobil! Nová lacná Škoda Epiq: Cena, dostupnosť, fotky a všetky informácie o novinke
V predaji bude už budúci rok a očakáva sa, že základná cena bude iba 25-tisíc eur. Ide pritom o batériou poháňaná elektromobil veľkosti Škody Kamiq.
Kompaktné SUV bude silným hráčom na trhu, keďže veľkosťou prekoná aj Citroen e-C3 a Renault 5.