Test Renault Espace 2.0 Blue dCi 200 EDC: Dynamický priestor

Renault Espace. Kedysi etalón triedy veľkopriestorových vozidiel, zakladateľ segmentu a vozidlo, ktoré sa futuristickou technikou blížilo k vesmírnym lodiam. Jeho dnešné schopnosti sme spoznávali vo verzii s dvojlitrovým naftovým motorom.
Vydané Text: 

Myslíte si, že má zmysel odvolávať sa na minulosť a snívať o tom, že kedysi som vnímal Renault Espace ako vozidlo, v ktorom chcem na jeden nádych precestovať z Bratislavy do Paríža, sadnúť si na tatarák pod Eiffelovkou, nasať atmosféru a vydať sa na cestu naspäť. Asi by to bol najdrahší tatarák v mojom živote, no na prelome milénií som Espace vnímal ako neprekonateľný cestovateľský krížnik.
Časy sa však menia a s nimi aj Renault Espace. Jeho aktuálne tvary sa najlepšie dajú označiť slovom crossover. Už to nie je veľké MPV, možno, s prižmúrením aj všetkých očí v nedeľnej polievke, riadne prerastené kombi, čosi pod SUV. Zjednodušene – veľké, moderné, dynamicky vyzerajúce, rodinné.
Avšak stále s potenciálom, aby ma Espace presvedčil, že vyraziť cez víkend naprieč polovicou kontinentu je najlepší nápad? Z pohľadu jeho spotreby, ktorá aj po prejdení cez pol Slovenska len jemne prekročila 6,5 l/100 km, jednoznačne áno. Z pohľadu dynamiky, pohodlného podvozka a veľkého batožinového priestoru tiež áno. Ešte aj to pohodlné sedadlo vodiča by ma presvedčilo. Sú tu však drobnosti, ktoré by ma vedeli vyrušovať.
Vnútorný priestor nie je pre ľudí s výškou okolo 190 cm úplne ideálny. Prispieva k tomu aj veľké strešné okno, ktorého rám znižuje vnútornú výšku. Celkovo je vnútorná výška relatívne malá. Za cenu nižšej celkovej stavby má Espace vysoko umiestnenú podlahu. Takže vzadu sedíte celkom nízko nad zemou a kolená zvierajú celkom ostrý uhol. Musím však uznať, že je to špecifikum vysokých. V pozdĺžnom smere je na kolená miesta dosť, dovolím si povedať, že až komfortne veľa.
Cestovateľské chúťky mierne brzdia aj držiaky na poháre. Nachádzajú sa pod stredovou konzolou a na to, aby spoľahlivo udržali 0,5-litrové fľaše, majú nízke boky. Alebo sa vy musíte vyhnúť zákrutám. Na druhej strane, cestovanie priam zbožňuje batožinový priestor. Aj do základného usporiadania 7-miestnej verzie naložíte azda všetko, na čo si zmyslíte. A po sklopení operadiel zadných sedadiel premyslenými tlačidlami získate plochu, na ktorú núdzovo pristane vetroň. Alebo sa na nej vyspíte. ### Technické údaje Renault Espace 2.0 Blue dCi 200 EDC
**Motor** Preplň. naftový R4, 1 997 cm3
**Výkon** 147 kW (200 k) pri 3 000 ot./min.
**Krútiaci moment** 400 Nm pri 1 750 ot./min.
**Pohon a podvozok**: 6-st. automat. Dvojsp. prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu náprava s torznou priečkou.
**Brzdy** kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneu**. 235/55 R19.
**Batožinový priestor** 247/614/2 035 dm³
**Rozmery**: 4 857 × 1 888 × 1 677 mm, rázvor 2 884 mm
**Prevádzková/celková hmotnosť** 1 840/2 542 kg.
**Najvyššia rýchlosť** 215 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 9,1 s
**Spotreba** (WLTP) 6,4 – 6,6 l/100 km
**Emisie CO₂** 169 – 173
**Cena/testované auto** 44 690/48 790 €
**Konkurenti**: SEAT Alhambra, Ford S-Max, Opel Zafira Tourer




Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ODPORÚČAME

Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023