TEST: Ako funguje litrový trojvalec v Honde Civic? Jazdí fantasticky!

Pokým sa stanete špičkovým atlétom, musíte si prejsť fázu zanieteného športovca. Presne v tejto fáze sa nachádza Honda Civic Sport Line predtým, ako sa z nej stane Type R. Zisťovali sme, koľko chýba na dosiahnutie hranice dokonalosti.
Vydané  Text: 

Opäť trojvalec? Mohol by si povedať niekto pri prvom pohľade na technické údaje testovaného vozidla. Áno, trojvalce teraz hýbu svetom aj kompaktnými automobilmi. Bez nich vraj automobilky nevedia splniť prísne emisné limity. **Tak sa s tým treba vyrovnať a nájsť v nich to, čím vás dokážu potešiť.** Napríklad ochotou stúpať do otáčok a podfarbovať svoju prácu originálnou zvukovou kulisou. V prípade Hondy Civic to nie je nič, čo by vás malo rušiť z pokoja a posádku z prípadného spánku. Skôr sa zamerajme na spoluprácu motora s manuálnou prevodovkou. Túto kombináciu s radosťou odporúčame. Manuál radí presne, ani raz sme nemali problém zaradiť presne tú rýchlosť, ktorú sme potrebovali. A ešte jedna drobnosť, z ktorej sme mali vždy krajší deň. **Hlavica radiacej páky. Guľatá a hliníková. Do ruky padne, akoby sa tam stále pýtala.** Budete ju chcieť držať, aj keď budete mať nablízku mnohé iné lákadlá. Napríklad mobilný telefón, plechovku s nápojom či dlhé stehno spolujazdkyne. Hlavica tejto radiacej páky si vás podmaní a budete sa jej chcieť neustále dotýkať.
Sedíte v Honde. Sport Line. To znamená červené prešívanie na volante a zaujímavé farebné aplikácie na sedadlách. **V nich sedíte hlboko a nízko nad vozovkou, takže oproti všetkým SUV máte s autom aj cestou oveľa lepší kontakt a všetko prežívate intenzívnejšie.** Zvlášť, keď zapnete športový režim tlmičov. To definitívne pochopíte, že nie je všetko o počte valcov a koní v motore, ale svoje zohráva aj podvozok. Civic vám naplno ukáže, čo to znamená dobre spravená viacprvková zadná náprava. **Máloktoré auto prechádzalo referenčné nerovnosti tak suverénne a zo zákrut vychádzalo tak razantne ako práve Civic.** V tomto aute je naozaj radosť vyraziť na zakrútené cesty a užívať si všetky sily, ktoré v nich pôsobia.
Potom autu odpustíte aj komplikovaný informačný a zábavný systém, v ktorom sa budete dlhšie orientovať. Ale ak budete mať vozidlo ako vlastné a nie iba na týždeň, tak sa v ňom naučíte žiť a navzájom si padnete do oka. **Napríklad aj pre veľmi dobre fungujúce asistenčné systémy Honda Sensing a LED svetlomety, ktoré robia všetko pre to, aby ste vy videli čo najviac** a vodiči v autách oproti vám netrpeli. Takže bude to láska? Honda Civic má na to mnohé predpoklady vrátane lákavej akciovej ceny a bohatej výbavy. [CAR id=17074]




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.