Mnohé zomreli na mieste, iné trpeli v bolestiach ešte niekoľko hodín! Čína použila živé prasatá na bezpečnostné testy detských autosedačiek.

**Vyhladované prasatá vo veku od 70 do 80 dní posadili Číňania do detských autosedačiek, kde s nimi simulovali nárazy do steny.** Sedem zvierat bolo pri náraze usmrtených okamžite, zatiaľ čo ostatné prežili iba šesť hodín po teste. Vystrašené ošípané utrpeli pri testoch rôzne zranenia vrátane odrenín, pomliaždenín, tržných rán, vnútorného krvácania alebo zlomenín. **Takto vyzerali… Prečítať celé
Vydané Text: 

**Vyhladované prasatá vo veku od 70 do 80 dní posadili Číňania do detských autosedačiek, kde s nimi simulovali nárazy do steny.** Sedem zvierat bolo pri náraze usmrtených okamžite, zatiaľ čo ostatné prežili iba šesť hodín po teste. Vystrašené ošípané utrpeli pri testoch rôzne zranenia vrátane odrenín, pomliaždenín, tržných rán, vnútorného krvácania alebo zlomenín. **Takto vyzerali nedávne testy tamojších vedcov, ktorí skúmali bezpečnosť sedačiek a vplyv preťaženia pri náraze.** Takmer okamžite po zverejnení tejto bizarnej štúdie podala PETA (nezisková organizácia bojujúca za práva zvierat) vyhlásenie, v ktorom žiada Čínu o zastavenie podobných testov. „Používať inteligentné a citlivé zvieratá na simuláciu nárazu do steny je jednoducho kruté,“ povedala hovorkyňa organizácie pre Bild.de.
Na internete sa zároveň vyjadril aj aktivista Zachary Toliver, ktorý **označil testy za absolútne irelevantné, keďže „prasatá prirodzene nesedia v autosedačkách ako ľudia a majú odlišnú anatómiu**…používanie vnímajúcich zvierat pri takýchto crash-testoch je kruté, archaické a neospravedlniteľné.“ Je dôležité dodať, že podobné testy sa robili aj v „západnom svete“, no kvôli slabej relevantnosti výsledkov a nátlaku aktivistov došlo k ich pozastaveniu koncom minulého storočia.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



ODPORÚČAME

Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023