Fernando Alonso už testuje Toyotu Hilux na Dakar!

„Podrobí sa preto intenzívnemu tréningovému programu s Toyotou Hilux na území Európy, Afriky a Stredného východu, aby sa zoznámil s nárokmi súťaží rely.“
Vydané Text: 

Po úspešnom pôsobení vo svetovom šampionáte vytrvalostných súťaží FIA 2018/19 sa Fernando Alonso v nadchádzajúcich mesiacoch opäť chystá spojiť sily s tímom TOYOTA GAZOO Racing, a to v rámci série testov Toyoty Hilux, vozidla s predpokladaným nasadením do budúcej dakarskej rely. V priebehu najbližších piatich mesiacov bude Alonso úzko spolupracovať so spoločnosťou TOYOTA GAZOO Racing a jej tímom pre dakarskú rely. Podrobí sa preto intenzívnemu tréningovému programu s Toyotou Hilux na území Európy, Afriky a Stredného východu, aby sa zoznámil s nárokmi súťaží rely.
Dvojnásobný víťaz pretekov 24 hodín Le Mans a držiteľ majstrovského titulu zo svetového šampionátu vytrvalostných súťaží FIA, dvojnásobný majster sveta Formuly 1 a víťaz pretekov 24 hodín v Daytone, sa pokúsi opäť posunúť svoje jazdecké schopnosti v teréne, aby sa dokázal vysporiadať s tými najnáročnejšími podnikmi motoristického športu. Fernando bude pokračovať 20. – 23. augusta v juhoafrickej púšti a potom sa od 13. do 14. septembra prvýkrát (mimo súťaže) zúčastní tohtoročných pretekov Harrismith 400 v Juhoafrickej republike, ktoré sú piatym kolom juhoafrickej série (SACCS).
Vozidlá Toyota sa na Rely Dakar tešia stabilnej obľube u súkromných aj továrenských tímov. Napríklad v ročníku 2019 budú tvoriť viac než štvrtinu z celkového počtu nasadených vozidiel v kategórii automobilov. Toyota Hilux v rukách Nassera Al-Attiyaha z Kataru, niekdajšieho olympionika a súčasnej legendy súťaží rely, vybojovala pre tím TOYOTA GAZOO Racing v tohtoročnej Rely Dakar prvé celkové víťazstvo. Ročník 2020 opäť načne v histórii Rely Dakar novú kapitolu, pretože sa prvýkrát od svojho vzniku v roku 1978 a po úspešnej dekáde v Latinskej Amerike presúva do Saudskej Arábie.
**Fernando Alonso**: „Od novembra 2017, keď som v Toyote jazdil prvý raz, sme spoločne dosiahli nesmierne veľa, vrátane dvoch víťazstiev v Le Mans za sebou, zisku titulu majstra sveta v súťaži tímov, resp. titulu pre súťažných jazdcov – spoločne s mojimi tímovými kolegami Sébastienom a Kazukim. Začiatkom tohto roku som si trochu vyskúšal terénne jazdy a odniesol som si z toho dobré pocity, na ktoré chcem nadviazať. Bolo mi jasné, že to bude úplne odlišná skúsenosť so strmou krivkou učenia, ale v Hiluxe som sa skrátka cítil skvelo, ohromne rýchlo som získal istotu za volantom a zlepšoval som sa s každou jazdou. Veľmi sa teším na niekoľko budúcich mesiacov tréningu, keď sa budem zoznamovať s Hiluxom a spolupracovať s tímom. Vždy som sa snažil hľadať nové výzvy v rôznych disciplínach a teraz som vo skvelom tíme, aby som to mohol uskutočniť.“ **Glyn Hall, šéf tímu**: „V marci sme v Juhoafrickej republike absolvovali úspešné dvojdenné hodnotenie s Fernandom v našej víťaznej Toyote Hilux z Dakaru, čo sa ukázalo ako cenná tréningová skúsenosť. Fernando si testovanie dokonale užil, a navyše sme boli svedkami toho, ako sa po každom sadnutí za volant dokázal prispôsobiť a zlepšiť. Bolo zrejmé, že Fernando prišiel na testovanie dobre pripravený a zároveň ochotný osvojiť si všetko, čo sme mu ukázali. Súťaže rely sú pre Fernanda novinkou, ale som si istý, že má schopnosti a snahu sa s touto výzvou úspešne popasovať. Ako úradujúci šampióni z Dakaru s dlhou históriou v súťažiach rely sme presvedčení o tom, že sa nám bude s Fernandom dobre spolupracovať a v niekoľkých budúcich mesiacoch mu dodáme potrebnú sebaistotu pre ostré preteky rely.“




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LEGISLATÍVA

Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole (aktualizované)

  • Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.

     Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/h 
  • ODPORÚČAME

    Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.