Testy

TEST: Suzuki Vitara je auto, ktoré nás neprestáva baviť! Ako jazdí s motorom 1.4 BoosterJet?

Často sa nás čitatelia aj známi pýtajú, či na zábavu za volantom treba veľa koní pod kapotou, prípadne, či je nevyhnutná značka spomedzi tých najvyberanejších. Naša odpoveď? Často je to spôsob, no nie je to nevyhnutné. Stačí postaviť auto poctivo, odolne, a tak, aby rozdávalo radosť. A to sa japonskému Suzuki darí úplne dokonale. Pritom by sme vedeli ohŕňať nos nad niektorými tvrdými plastmi v interiéri. Radšej sa však tešíme z veľkých ručičkových hodiniek v strede palubnej dosky. Pri trende všetkého digitálneho nás príjemne potešili. Napríklad tým, že presný čas sme nemuseli hľadať, čo sa nám nestáva často.

Prečítajte si aj:


TEST: Suzuki Ignis 1.2 GLX 2WD - Kinder Surprise

Peter Orosz


Inšpiráciu hodinkami sme badali aj na prístrojovej doske. Pre lepšiu čitateľnosť údajov o otáčkach motora a presnej rýchlosti opatrilo Suzuki rýchlomer aj otáčkomer (samozrejme, oba klasické ručičkové) kontrastným medzikružím. Drobnosť, ktorú chválime. Na chválenie toho Suzuki Vitara ponúka celkom dosť. Napríklad čalúnenie sedadiel kombináciou kože a alkantary. Stredová časť sedadiel je tak pohodlná a príjemná a ani v zime si nesadnete na studené. K tomu rýchlo nastupujúce vyhrievanie sedadiel a o útulný pocit sa nemusíte obávať.

TEST Suzuki Vitara 1,4 BJ (2019)

Ovládanie 1-zónovej klimatizácie obstarávajú jasne definované tlačidlá a otočné ovládače, takže sa s nimi rýchlo skamarátite. Rovnako tak aj s ovládaním infotainmentu s navigáciou a obrazovkou s veľmi príjemným rozlíšením, aj keď hlasitosť asi budete nastavovať skôr z volantu, ako posúvaním prsta po kraji obrazovky. Miesta vzadu je obstojne. To znamená, že bežne vysokí jedinci sa odvezú pohodlne, vysokí iba vpredu alebo na krátku trasu. Palec hore dávame aj za batožinový priestor s dvojdielnou podlahou. Deliaca priečka v hornej polohe zabezpečuje rovinu so sklopenými operadlami zadných sedadiel a pod sebou vytvára priestor na drobnosti, v spodnej polohe pridáva čosi priestoru navyše. K tomu si batožinový priestor pripravil kotviace oká a háčiky na náklad. A to sú tie drobnosti, ktoré, spolu s priečinkami v bokoch, vo finále robia rozdiel v úžitkovej hodnote.

TEST Suzuki Vitara 1,4 BJ (2019)

Vitara je auto, ktoré vás volá jazdiť. Najmä keď je nasnežené a viete, že pod kapotou máte štvorkolku, dokonca s možnosťou uzávierky stredového diferenciálu. Už si len zvoliť, či necháte rozdeľovanie výkonu medzi kolesá na automatike, alebo si vyberiete z ponuky Sport či Snow (sneh). Potom si už len vybrať zasneženú cestu a dovoliť prepĺňanému benzínovému motoru, aby vám ukázal svoj potenciál. A má ho celkom dosť! Na svižné jazdenie mestom, na bezproblémové udržiavanie tempa diaľničnej premávky, ako aj na naháňanie adrenalínu na zasnežených cestách.

TEST Suzuki Vitara 1,4 BJ (2019)

Na nich sa auto správa podľa vašej aktuálnej nálady. Chcete sa zabávať a jazdiť v zákrutách bokom napred? Nech sa páči. Ak viete, ako na to, bude rado spolupracovať. Ale verte, že štvorkolka vás dokáže vytiahnuť aj z ťažších situácií. Rozbehnúť sa do zasneženého kopca? Zavrite stredovú uzávierku, vypnite ESP, nech sa môžu kolesá voľne otáčať a pridajte. Kombinácia výkonu, nízkej hmotnosti a pohonu všetkých kolies spravia všetko podstatné. A okolo ostatných SUV s pohonom prednej nápravy, ktoré budú iba bezradne prešľapovať na mieste, sa preženiete tak, že zlatá farba sa im bude iba odrážať v očiach. A vo vašich sa odrazí radosť z toho, že sa na svoje auto môžete spoľahnúť. V spoľahlivosti patrí Suzuki na popredné priečky a to aj popri svojej dobre nastavenej cene.

TEST Suzuki Vitara 1,4 BJ (2019)

K príjemným súčastiam auta patria aj brzdy, podvozok či riadenie. Brzdy sa dajú veľmi dobre dávkovať, aj keď niekedy sme mali pocit, že sme zatlačili viac, ako bolo treba. Podvozok dokáže s rozvahou filtrovať mnohé nedostatky našich ciest a riadenie kladie príjemný odpor. Taký, aby ste cítili, že sa pod kolesami na druhej strane niečo deje, no zároveň nepotrebovali zvýšenú dávku sily na ovládanie.

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet AllGrip - informačná tabuľka

Obchodné informácie
Cena 17 190/21 730
Značka Suzuki
Model Vitara
Model - Typ 1.4 BoosterJet AllGrip
Model - rok výroby 2019
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 175 mm
Šírka 1 775 mm
Výška 1 610 mm
Rázvor 2 500 mm
Objem palivovej nádrže 47 l
Pohotovostná hmotnosť 1 195 kg
Maximálna hmotnosť 1 730 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 375 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 120 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 373 cm3
Najvyšší výkon 144 k
Najvyšší výkon 103 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 5 500
Najvyšší krútiaci moment 220 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 500
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 7 L
Emise 139 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 200
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 10,2

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4

Suzuki Vitara má naše srdcia. Za to, že ako jedno z mála vozidiel vo svojej triede poskytuje pohon všetkých kolies, za veľmi dobre nastavenú cenu, dlhú záruku, reálnu spotrebu okolo 7 l/100 km a predovšetkým za to, že za rozumné peniaze poskytuje tak veľmi potrebnú radosť z jazdy.

Klady
  • pohon 4x4
  • podvozok
  • riadenie
  • záruka
Zápory
  • jednoduchý interiér
  • iba 1-zónová auto. klimatizácia
Martin Šebesta
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Matej Tóth: Mal som väčšinou naftové autá, ale hybridy ich dokážu nahradiť

Najznámejší a najobľúbenejší slovenský atlét má pred sebou opäť olympijskú métu. Budúci rok sa v Tokiu vydá na ďalšiu, 50 km dlhú cestu. S akými očakávaniami sa na tento štart pripravuje? A ako mu túto prípravu uľahčuje jeho auto? „Zlatý“ Matej Tóth, ktorý brázdi cesty s hybridným SUV novej generácie RAV4 od Toyoty, to prezradil v najnovšom rozhovore.