TEST: Kia Sportage 1.6 CRDi 2WD – Showtime
V zásade má všetko. Atraktívnu farbu, úsporný motor, priestranný interiér a slovenský rodný list vystavený v Žiline. A okrem toho má aj celkom schopné jazdné vlastnosti, takže to na prvý pohľad vyzerá, že Kia Sportage 1,6 CRDi je ideálnym partnerom na všetky cesty.
Vydané Text: Majo Bóna


Vnútorné hodnoty
Prístup dizajnérov k faceliftu bol opatrný aj v interiéri. Nebolo ho treba meniť a ak by sa aj menil, bola by to chyba. **Práve preto nenecháva vzhľad interiéru množstvo priestoru na opis či kritiku.** Nové farebné kombinácie dokážu oživiť vzhľad, logika rozmiestnenia ovládačov a umiestnenie 7-palcového multimediálneho systému a klasické ovládanie klimatizácie uľahčujú ovládanie auta za každých okolností. Kombinácia tvrdých a mäkčených plastov má opäť svoju logiku, tam, kde prichádzajú ruky či lakeť do kontaktu s povrchom auta, je plast mäkčený, prípadne sa k slovu dostane ekokoža. **Nami testovaná verzia GT-Line posunula estetiku interiéru klavírnym lakom na volante a palubnej doske. Môžete mu vyčítať miestami nemoderný vzhľad, tento problém však bude riešiť až nasledujúca generácia Sportage.** Z praktického hľadiska ponúka presne tie odkladacie priestory, ktoré má. V tomto smere si už Kia adaptovala filozofiu praktických nemeckých značiek a to je pochvala, nie výčitka.

Nový motor
Je to diesel! Áno, v týchto pohnutých časoch sa Kia rozhodla pre obnovenie svojej naftovej ponuky. Starý motor 1,7 CRDi nahradil nový 1,6-ltrový štvorvalec s prepĺňaním a technikou priameho vstrekovania a maximálnym výkonom 100 kW (136 k). Maximálny krútiaci moment predstavuje rovných 320 Nm, takže žiaden deficit ťahu motora nehrozí. Na každom prevodovom stupni dokáže zrýchľovať v rámci svojich možností. **Prekvapivá je najmä kombinácia s klasickou manuálnou prevodovkou. Tá je v kategórii SUV už na vymretie, no zrejme chceli v Kii takto zvýrazniť jazdné vlastnosti.** A skutočne sa dá s týmto motorom zajazdiť vskutku športovo.

Pokračujte na ďalší príspevok »
Republika elektromobily motoristom vnucovať nechce. Zákaz spaľovacích motorov považuje za utópiu
Politické strany a automobilová doprava. Prečítajte si náš predvolebný seriál.
ODPORÚČAME
Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách
Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.
Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.Hlas-SD reguláciu automobilov kategoricky odmieta. Individuálnu dopravu prirovnáva k ľudskému právu slobody
Politické strany a automobilová doprava. Prečítajte si náš predvolebný seriál.
AUTOPRIEMYSEL
Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov
Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.
Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.AKTUALITY
Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy
Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.
Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.Z DRUHEJ STRANY / Cestopis Zakopané
Slovenské Vysoké Tatry pozná azda každý Slovák. Ak nie z návštev, tak aspoň z cesty okolo týchto majestátnych hôr. My sme sa išli pozrieť ako to vyzerá za ich chrbtom. V poľskom meste Zakopané.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023LEGISLATÍVA
Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole
Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.
Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/hMOTORISTICKÝ ŠPORT
Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023
Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.
Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta. Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.MAGAZÍN
SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio
Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.
Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023KRÁTKA SPRÁVA
ZSE prichádza s virtuálnou batériou pre elektromobil: Elektrinu zo solárnych panelov si pošlete priamo na svoj ZSE Drive
Nové služby súvisia so snahou ZSE byť komplexným poskytovateľom riešení, ktoré súvisia s elektrinou: od klasickej spotreby až po jej samotnú výrobu a virtuálnu distribúciu.