Test Seat Leon 1.4 TGI: Na plný plyn!
Automobily s alternatívnym palivom nemusia byť futuristické koncepty, ktoré si aj tak nikto nekúpi. Keby v januári testovaný Leon nebol oblepený nálepkami CNG, ani by sme nevedeli, že nejazdíme na benzín.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Základné rozdiely medzi LPG a CNG
CNG je stlačený zemný plyn;LPG je skvapalnený ropný plyn, vedľajší produkt pri výrobe benzínu a nafty;
vozidlá s CNG môžu parkovať aj v podzemí;
CNG je nahraditeľné biometánom
Zhodnotenie
Seat Leon na plyn jazdí priam krásne. Rozdiel medzi pohonom na plyn a benzín nepostrehnete na samotných jazdných vlastnostiach, zmena sa prejavuje v hlučnosti motora a na jeho pružnosti. Zmeny však nie sú tak zásadné, že by ste si neužili jazdu. Leon s motorom TGI by preto nemal byť voľbou iba pre ľudí, ktorých zaujímajú pojmy ako ekológia, ekonomická prevádzka či výhody pri priamom porovnaní s konkurenciou. Seat to myslí s CNG celkom vážne a prakticky dokazuje, že aj keď predáva vozidlá s týmto typom pohonu, nestráca na ostatných pozitívach, na ktorých značka roky pracovala – napríklad na zážitkovej jazde, ktorá je súčasťou „základnej výbavy“ každého Seatu, od Ibizy po Atecu.Autor recenzie oceňuje:
cena prevádzky na plyn; tichý chod motora a jeho kultivovanosť; dlhý dojazd na jedno celkové natankovanie/doplnenie; kvalita spracovania interiéru; Leon na plyn sa vizuálne nelíši od verzií s konvečnými spaľovacími motormiZistené nedostatky:
nemožnosť prepínania medzi palivami; obmedzený počet staníc s CNGTechnické údaje Seat Leon 5D Style 1.4 TGI
Motor preplňovaný benzínový/CNG 4-valec, 1 395 cm3Výkon 81 kW (110 k) pri 4800-6000 ot./min.
Krútiaci moment 200 Nm pri 1500-3500 ot./min.
Pohon a podvozok: Pohon predných kolies, 6-stupňová manuálna prevodovka, vpredu McPherson, vzadu Multilink.
Brzdy kotúčové, vpredu ventilované. Pneu 205/55 R 16.
Batožinový priestor 275 dm3
Rozmery: 4549×1816×1454 mm, rázvor 2 636 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť 1359/1840 kg, objem nádrže 50 l + 97l (15 kg) CNG
Najvyššia rýchlosť 194 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,9 s
Spotreba 5,3 l / 3,6 kg / 100 km
Emisie CO2 124 g/km
Cena od/testované auto 17 850€/19 234 €
Ďalšie vozidlá na plyn: VW Golf TGI, Fiat Tipo 1.4 T-JET LPG, Škoda Octavia G-Tec
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivoRadikálny krok! Susedná krajina prijala kontroverzné riešenie s cieľom zníženia emisií a zlepšenia bezpečnosti
Rakúsko už o pár týždňov zavedie nové pravidlá na tamojších cestách. Tie sa dotknú aj maximálnej povovlenej rýchlosti.
Novela zákona znižuje byrokratické zaťaženie a samosprávam dáva viac volnosti. Tamojšie mestá na zmeny reagovali pozitívne.Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok
Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.
Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov. Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.