TEST: Hyundai Ioniq Plug-in – Možnosť voľby

Či chceme, alebo nie s plug-in hybridmi sa budeme stretávať čoraz častejšie. Elektrický Ioniq nás veľmi príjemne prekvapil, teraz sme preverili verziu Ioniq Plug-in.
Vydané Text: 

Ak sa na to pozrieme optikou racionálneho zmýšľania, tak plug-in hybridy sú riešením pre budúcnosť. Napokon kombinácia lokálne bezemisnej a dostatočného dojazdu vďaka spaľovaciemu motoru je presne to, čo niektorých antiautomobilistov môže presvedčiť o tom, že tento druh je ten správny. A podobne ako v prípade elektromobilu aj v prípade plug-in hybridu sa Kórejčania vykašľali na prvú generáciu a ihneď ponúkajú druhú. Napokon kým väčšina konkurencie vrátane prémiovej ponúka iba 30-kilometrový elektrický dojazd, Ioniq Plug-in prekvapí rovnými 50 kilometrami v elektrickom režime. Je to vďaka 8,9 kWh batériám. A v prípade, že batériu poctivo nabíjate, môžete si užívať výhody tohto modelu a jazdiť v priemere za 0,5 až 1,0 litra naturalu na 100 kilometrov. Vyžaduje si to však disciplínu a musíme podotknúť, že aj možnosť nabíjať. Ak nemáte možnosť nabíjať, priemerná spotreba bude stúpať a vzhľadom na ťažšiu súpravu batérií bude priemerná spotreba stúpať. Takže nabíjanie je elementárnou podmienkou ekonomickej prevádzky. Vodič má pritom možnosť voľby medzi čisto elektrickým a hybridným režimom pre prípad, že by si energiu v batérii šetril na vjazd do centra veľkomesta.
Zvyšok hodnotenia v podstate zodpovedá Ioniqu aj v iných formách. Podvozok je dobrý aj komfortný, hoci nečakajte športové jazdné vlastnosti. Napokon je to ekologické presúvadlo s cieľom šetriť palivo a životné prostredie v mestách od nežiaducich emisií. V tomto duchu môžeme pochváliť aj predné sedadlá, ktoré sú identické s ostatnými verziami. Ponúkajú vynikajúci pomer tvrdosti a komfortu. Zaujímavosťou je odlišný interiér. Tlačidlovú voľbu režimov prevodovky v elektromobile nahradila klasická kulisa automatickej prevodovky. Pod kapotou je totiž klasická šesťstupňová dvojspojková prevodovka. Z praktického hľadiska nám prekážala nožná parkovacie brzda, o ktorú sme často zavadili nohou a zrejme ani pri nehode bude jej poloha zvyšovať pravdepodobnosť zranenia. Naopak, potešil väčší batožinový priestor v porovnaní s elektrickým Ioniqom, takže ak zmýšľate nad plug-inom ako rodinným autom, nebudete mať problém ho tak využívať. Dokonca aj na zadné sedadlá sa bez väčších problémov usadia dospelé osoby.
Jednotlivé režimy môžete sledovať na displeji v strede palubnej dosky. Údaje o elektrickom dojazde sú samozrejmosťou, zaujímavosťou je ukazovateľ režimu stieračov vedľa rýchlomera. Vzhľadom na technologickú náročnosť plug-in hybridu nás prekvapili halogénové diaľkové svetlá a mierna výčitka smeruje aj k asistenčnému systému udržiavania jazdného pruhu, ktorý tak intenzívne zasahoval do riadenia, že sme ho radšej deaktivovali. To sú však detaily, pri pohľade do cenníka zistíte, že cena je nastavená veľmi príjemne a po odrátaní štátnej podpory je cena vcelku atraktívna a to dokonca aj pre súkromných užívateľov. **Technické údaje:** Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid Motor benzínový R4, 1 580 + el. motor Výkon 77 kW (105 k) pri 5 700 ot./min. + 45 kW (61,2 k) Krútiaci moment 147 Nm pri 4 000 ot./min. Pohon a podvozok: 6-st. dvojspojková automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie kolies typu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie kolies. Brzdy kotúčové vpredu a vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 205/55 R 16. Batožinový priestor 446 / 1 401 dm3 Rozmery: 4 470 × 1 820 × 1 450 mm, rázvor 2 700 mm, prevádzková/celková hmotnosť 1 495/1 970 kg, kapacita akumulátorov 8,9 kWh. Najvyššia rýchlosť 178 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,6 s Spotreba 1,1 l/100 km Emisie CO2 26 g/km Cena/testované auto 31 990 €/32 480 € Konkurenti: Audi A3 e-tron, Toyota Prius Plug-in, Volvo V60 PHEV








Pokračujte na ďalší príspevok »



ODPORÚČAME

Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023