Celý redakčný test Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Ničiteľ predsudkov
Škoda Octavia Scout je fenoménom nášho regiónu. Vyskúšali sme ju so 184-koňovým naftovým TDI a s množstvom výbavy, ktorou spoľahlivo ničí predsudky o „obyčajných škodovkách“.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Scout nie je potrebné predstavovať, automobilka ho vyrába už desať rokov a dnes sa pozeráme na verziu s najnovším štvorokým dizajnom. Ak zlí komentátori na internete píšu, že sa na Octaviu nedá pozerať, my tvrdíme presný opak: sofistikovaný vzhľad predných partií dokonale ladí s terénnym vyhotovením, vzbudzuje rešpekt a v každodennom živote pozitívne prekvapuje. Silou, praktickosťou aj dizajnom. Stále je to tá Octavia, ktorá jazdí pohodlne, kultivovane a predstavuje štandard našich ciest, ako Scout však pridáva pridanú hodnotu v podobe off-road imidžu a poctivého pohonu 4×4.
Naftový motor sa do Scouta hodí, my sme jazdili najsilnejší s maximálnym výkonom 135 kW (184 k) a automatickou prevodovkou DSG (na chlp rovnaký je aj v Leone X-Perience). Je to ideálna voľba, pretože dokáže jazdiť s dobrou spotrebou, vskutku kultivovane a v prípade potreby aj zatlačiť do sedadiel. Na diaľnici tento koncernový naftový motor predbieha s mimoriadnou ľahkosťou, takmer raketový štart pritom neoberá pasažierov o komfort pre trhanie alebo neplynulý chod.Technické údaje | Škoda Octavia Scout 2.0 TDI
Motor: 1968 cm³ TDI, naftový, Euro 6, 4-valcový, 6-st. DSGVýkon: 135 kW (184 k) pri 3 500 – 4 000 ot./min.
Krútiaci moment: 380 Nm pri 1 750 – 3 250 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. automatická prevodovka DSG, pohon 4 x 4, vpredu McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami, vzadu viacprvkové zavesenie
Brzdy: kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
Pneumatiky: 225/45 R18
Batožinový priestor: 610 /1740 dm³
Rozmery: 4 687 × 1 814 × 1 463 mm, rázvor 2 680 mm, celková hmotnosť 2 129 kg, objem nádrže 55 l.
Najvyššia rýchlosť: 219 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 7,8 s
Spotreba: 5,8 / 4,7 / 5,1 l /100 km
Emisie CO₂: 133 g/km
Cena/testované vozidlov 29130 € / 35160 €
Konkurenti: VW Passat Alltrack, Seat Leon X-Perience, Insignia Country Tourer
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?Novinka
ORLEN spustil mobilnú aplikáciu s vernostným programom
Sieť čerpacích staníc ORLEN spustila mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom ponúka výhody ako vernostný program a navigáciu do vybranej čerpacej stanice.
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivo