Hviezdičky sa získavajú ťažšie, Euro NCAP zverejnil nové výsledky nárazových testov.

Nové hodnotenia sú zamerané hlavne na aktívnu bezpečnosť.
Vydané Text: 

Predpokladám, že asi každý z vás už o nárazových testoch niečo počul, takže to nebudem naťahovať a dostaneme sa k hodnoteniam. Dôležité však je uvedomiť si, že celý proces hodnotenia prešiel rôznymi zmenami. Kým v minulosti stačilo skúšané auto poslať proti múru a na konci skontrolovať, či sú figuríny v jednom kuse, dnes sa kladie veľký dôraz na takzvanú aktívnu bezpečnosť.


Jedná sa o tie skratky, ktorým nikto vlastne ani nerozumie: ABS, EBD, ESP, ESC, DSC. Za každou skratkou sa ale skrýva zložitý asistenčný systém, ktorého cieľom je nehode v prvom rade zabrániť. Celkové hodnotenie je tak značne ovplyvnené tým, či tieto systémy auto ponúka a do akej miery dokážu nehode zabrániť.


Volkswagen Arteon, Alfa Romeo Stelvio, Seat Ibiza, Opel Insignia aj Hyundai i30 obstáli v každej disciplíne a získali maximálny počet hviezdičiek. Horšie sú na tom Ford Mustang a Honda Civic. Ford sa pokúsil napraviť katastrofálny výsledok spred niekoľkých mesiacov, kedy Mustang získal len chabé dve hviezdičky. Do auta napakoval rôzne asistenčné systémy, ktoré mu dopomohli k získaniu tretej hviezdičky, no niektoré vážne riziká zostali. Slabá je ochrana krku pri náraze zozadu a vysoké je tiež riziko poranenia na zadných miestach.


Honda Civic odviedla výbornú prácu pri ochrane dospelých, no horšie to bolo s malými deťmi. Auto neponúka ani aktívnu kapotu, takže nejaké body jej strhli aj pri ochrane chodcov. Euro NCAP tiež zdôraznil zlý tvar zadných opierok hlavy, kde je riziko poranenia vysoké.

VW Arteon

Alfa Romeo Stelvio

Seat Ibiza

Opel Insignia

Hyundai i30

Ford Mustang

Honda Civic




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LEGISLATÍVA

Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole (aktualizované)

  • Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.

     Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/h 
  • ODPORÚČAME

    Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.