SLOVNÍK ELEKTROMOBILISTU: Prečo má vplyv na starnutie batérie aj okamih nabíjania?

Prečítajte si zopár rýchlych faktov o elektromobilite v rubrike Slovníku elektromobilistu.
Vydané  Text: 

Opotrebovanie akumulátorovej batérie závisí od dvoch faktorov: veku batérie a počtu nabíjacích a vybíjacích cyklov. Aj keď elektromobil nejazdí, jeho batéria starne, čím sa znižuje maximálna kapacita a tým aj dojazd. Pre materiály batérie sú úrovne nabitia (SOC = State of Charge) približujúce sa k 0 a 100 percentám zvlášť zaťažujúce. Ak vozidlo nemusí absolvovať dlhú jazdu, **batéria sa najlepšie cíti v rozpätí SOC medzi 30 a 70 percentami.** Preto sa elektromobil nemá otrocky po každej jazde hneď pripájať na wallbox. Ak má vozidlo ísť na dlhú trasu, je optimálne ho dobiť na 100 percent SOC bezprostredne pred štartom jazdy. Čas odjazdu sa zväčša dá naprogramovať v palubnom počítači a podľa neho sa reguluje nabíjanie. **Okrem toho procesy starnutia závisia od teploty.** Opotrebovanie enormne podporuje horúčava. Preto to najhoršie, čo možno elektromobilu urobiť, je nabiť ho na 100 percent a potom ho zaparkovať na prudkom slnku.

SLOVNÍK ELEKTROMOBILISTU: Prečo nemôžeme porovnávať batériu elektromobilu s palivovou nádržou?

Akumulátor nie je len "nádržou" elektrického vozidla. Má viacero úloh.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.