Dokáže klimatizácia neutralizovať vírusy? Japonská automobilka tvrdí, že takú predáva aj na Slovensku

Klimatizácia so systémom Nanoe neutralizuje vírusy a odstraňuje alergény, tvrdí jej výrobca.
Vydané  Text: 
Kedysi to bol luxus určený pre drahšie autá. Dnes ju nájdeme aj v ekonomických modeloch, a to neraz v štandarde. Klimatizácia je v súčasnosti jedným zo základných prvkov výbavy vozidla. Mohlo by sa zdať, že jej vývoj je už ukončený. Odborníci z automobilového priemyslu však nezaháľajú. Dôkazom je dômyselná **technológia Nanoe**, ktorú nájdeme v klimatizačných systémoch automobilov Lexusu a vo vybraných modeloch Toyoty. ### Ako to funguje Tvorcom technológie je japonský Panasonic. Jej tajomstvom sú tzv. **hydroxylové radikály**, ktoré sa nachádzajú v iónových molekulách vznikajúcich v dôsledku vystavenia vodnej pary vysokému napätiu. Hovoríme o skutočne mikroskopických štruktúrach – **častice nanoe** sú v priemere 500-krát menšie ako častice vodnej pary. Klimatizačný systém nasýti vzduch časticami ešte skôr, ako sa dostane do kabíny auta. Robí to závratne rýchlym tempom. **V priebehu jednej sekundy pridá do ovzdušia 480 miliárd hydroxylových radikálov**. Systém je založený na vlhkosti vzduchu, takže nevyžaduje žiadne zásahy zo strany vodiča **ani použitie ďalších tekutín**.

Veľký test filtrov klimatizácií v 11 autách: Cena vozidla nevypovedá nič o filtračných kvalitách klimatizácie

Mnoho veľkých miest trpí vysokými hodnotami mikroprachu. No koľko škodlivín sa dostane počas jazdy do kabíny? Premerali sme 11 vozidiel rozličných cenových kategórií: Audi A5, BMW radu 5, Ford Fiesta, Jaguar E-Pace, Kia Picanto, Mercedes triedy E, Opel Astra, Škoda Karoq, Toyota C-HR, Volkswagen Polo a VW Touran.

### Neutralizuje aj vírusy V praxi to znamená, že hydroxylové radikály viažu vodík, a tak zneškodňujú vírusy a baktérie nachádzajúce sa vo vzduchu. Efektívnosť Nanoe pri neutralizácii chrípkových vírusov je 99,9 %. A vraj to nie je všetko, pretože čistia vzduch aj od alergénov, nepríjemných zápachov, plesní a jemných prachových častíc PM 2.5, ktoré sú jednou z hlavných zložiek smogu. Mikroskopická veľkosť častíc umožňuje ľahký prístup aj do najvzdialenejších rohov vozidla. Zatiaľ čo štandardné klimatizačné systémy prispievajú k odvlhčeniu vzduchu, tie s technológiou Nanoe robia **pravý opak** – zvlhčujú ho, zvyšujú pohodu vodiča a cestujúcich a tiež majú pozitívny vplyv na ľudskú pokožku. Navyše schopnosť potlačiť rast plesní zaručuje, že klimatizácia ostáva čistá. ### Od Toyoty k Lexusu Prvým automobilom s klimatizáciou s Nanoe bola **Toyota Camry z roku 2012**. Súčasťou jej výbavy je dodnes. Technológiu nájdeme napríklad aj v **Toyote C-HR**.
S obľubou ju tiež používa **Lexus**. Klimatizácia so systémom Nanoe sa nachádza v SUV-čkach **UX** a **RX**, sedanoch **ES** a **LS** a aj v kupé **LC**.

Skutočný vplyv klimatizácie na spotrebu: Tieto čísla vás prekvapia!

**Známy nemecký autoklub (ADAC) si tentokrát posvietil na skutočnú spotrebu klimatizácie v autách.** Internetom totiž koluje veľké množstvo mýtov o tom, ako veľmi ovplyvňuje zapnutá klimatizácia spotrebu a výkon vozidla. Štúdia ukázala, že existuje veľký rozdiel v spotrebe medzi manuálnou a automatickou klimatizáciou. **Kým jednoduchší systém zaťažuje agregát počas celej doby chladenia, automatická klimatizácia po dosiahnutí želanej... Prečítať celé








Pokračujte na ďalší príspevok »