8 zaujímavostí o elektromobiloch Lexus UX

Čisto elektrický mestský crossover Lexus UX 300e bol vyvinutý predovšetkým pre jazdu v meste. Využíva 15 rokov odborných znalostí značky Lexus s elektrifikovanými vozidlami spolu s množstvom nových exteriérových a interiérových prvkov.
Vydané  Text: 

V celom modeli UX 300e vidno puntičkársku pozornosť k detailom, o čom svedčí i niekoľko úžasných faktov týkajúcich sa tohto crossovera. Spoločne oživujú inovácie, precíznu techniku a skvelé remeselné spracovanie, vďaka ktorým je toto vozidlo výnimočné. ### Aerodynamické prvky Model UX 300e sa môže pochváliť radom inovatívnych aerodynamických prvkov, ktoré zdokonaľujú výkon, ticho a dojazd. Spodné záklopky prednej mriežky sa automaticky otvárajú a zatvárajú v závislosti od potreby chladenia a znižujú aerodynamický odpor na hodnotu len 0,31. Zadné kombinované svetlá obmedzujú zmeny tlaku vzduchu asi o 16 percent, čo prispieva k stabilite zadnej časti vozidla pri zatáčaní a pri bočnom vetre. Blatníky kolies slúžia ako ochrana karosérie pred odlietavajúcim štrkom a okrem toho vylepšujú ovládateľnosť vďaka stupienku zabudovanému v hornej časti prahu, ktorý počas prejazdu zákrutami potláča vlnenie karosérie vo zvislom smere. Disky kolies s funkciou nasávania vzduchu majú na lúčoch aerodynamické klapky podobného tvaru ako „Gurneyho klapka“, ktorá sa využíva na pretekárskych monopostoch F1 a slúži na reguláciu prúdenia vzduchu. ### Väčší batožinový priestor V prípade mnohých elektrických vozidiel je realitou kompromis objemu batožinového priestoru a priestoru v interiéri. Vďaka dômyselnej konštrukcii sa kompaktný lítiovo-iónový akumulátor nachádza pod zadnými sedadlami a pod podlahou kabíny, takže batožinový priestor je v novom modeli UX 300e v skutočnosti väčší ako batožinový priestor v modeli UX 250h a cestujúci vzadu majú k dispozícii takmer rovnaký priestor nad hlavami. ### Vyhrievané zadné sedadlá, ktoré pomáhajú predĺžiť dojazd Vo výbave modelu UX 300e sú vyhrievané zadné sedadlá, ktoré prinášajú cestujúcim pocit luxusu, avšak okrem toho majú aj pozitívny vplyv na dojazd vozidla, pretože obmedzujú potrebu využívať klimatizáciu. ### Prešívanie „Sašiko“ na kožených sedadlách Športové kožené čalúnenie sedadiel v modeli UX 300e sa inšpirovalo technikou „Sašiko“ – tradičným japonským prešívaním, ktoré sa používa na vytvorenie ochranného prešívania na kimonách pre džudo a kendo. Kvôli vizuálnemu efektu, ktorý odráža vzhľad charakteristickej prednej mriežky crossovera, remeselníci spoločnosti Lexus vytvárajú prešívanie podľa precíznych kriviek zarovnaných so vzorom perforácie a s výstupnými vetracími otvormi na sedadlách. Výsledkom je sofistikované prepojenie umenia a funkčnosti. ### Veda na pozadí zvukov zatvárania dverí Prvý kontaktný bod vodiča s vozidlom predstavuje zvuk zatvárania dverí, preto akustickí inžinieri spoločnosti Lexus spolupracovali s neurobiológmi, aby vytvorili dokonalý zvuk pri zatváraní dverí vozidla. Vychádzajúc z výskumu mozgových vĺn, ktoré sa vytvárajú pri zatváraní dverí vozidla, tím zvolil vlastné materiály a o desatiny milimetra upravil tvar dverí, aby vytvoril uspokojujúci a upokojujúci zvuk. Aby majstri remeselníci „Takumi“ spoločnosti Lexus dosiahli správny zvuk zatvárania, predtým, ako vozidlo opustí závod Kjušu, kde sa vyrába, počúvajú a upravujú dvere každého modelu UX v „tichej miestnosti“. [GALLERY id=30777] ### Bezdrôtovo osvetlené ovládacie prvky vetracích otvorov V modeloch UX 300e vo výbave Luxury sa nachádzajú ovládacie prvky vetracích otvorov s bezdrôtovým LED svetelným zdrojom, ktorý je napájaný elektrickou indukciou. Tento pokročilý, avšak elegantný detail pomáha vodičovi alebo prednému spolujazdcovi nájsť ovládacie prvky vetracích otvorov potme. Okrem toho prináša aj upokojujúci pocit hĺbky, aj keď má osvetlený ovládač priemer iba 3 mm. ### Stierače čelného skla, ktoré sa pozastavia kvôli cestujúcim Systém stieračov v modeli UX 300e je jedným z najinovatívnejších svojho druhu. Je vybavený nielen automatickým snímačom, ale dokáže aj postupne spomaliť, aby nerušil koncentráciu vodiča. Stierače vychádzajú z princípu spoločnosti Lexus s názvom „Omotenaši “ (japonský výraz pre „pohostinnosť a zdvorilé služby“) a po otvorení dverí sa automaticky zastavia, aby neošpliechali cestujúcich, ktorí nastupujú do vozidla, prípadne z neho vystupujú. ### Precízne zostavené dvere batožinového priestoru Aby sa zabezpečilo plynulé ovládanie dverí batožinového priestoru, pred montážou sa dvere batožinového priestoru každého modelu UX 300e a príslušný otvor odmerajú na približne 200 rôznych referenčných miestach. Použité digitálne meracie zariadenie dokonca zohľadňuje maličké odchýlky teploty a vlhkosti. Na základe týchto údajov dokážu kvalifikovaní majstri spoločnosti Lexus presne prispôsobiť dvere batožinového priestoru každého modelu UX, aby dokonale fungovali počas dlhého obdobia.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.