Magazín

Kia Ceed dosahuje bezpečnosť detí ako Tesla či Audi

Kia Ceed prešla bezpečnostnými skúškami EuroNCAP už dávnejšie a s relatívne dobrým výsledkom. Verzia v základnej výbave dosiahla štyri hviezdičky z piatich, ale verzia s doplnkovým bezpečnostným balíčkom získala plný počet päť hviezdičiek. V skutočnosti jedna aj druhá verzia ponúkali veľmi dobrú úroveň ochrany, jednohviezdičkový rozdiel vo finálnom hodnotení bol záležitosťou iba niekoľkých bodov v celkovej bilancii.

Kia Ceed dosahuje bezpečnosť detí ako Tesla či Audi

Ceed dosiahol veľmi priaznivé hodnotenie v otázke bezpečnosti detskej posádky - až 85 percent. Na prvé počutie sa to nezdá veľa, ale je potrebné uvedomiť si, že skutočne málokto v tomto hodnotení presiahne hranicu 90 percent. Fakticky je bezpečnosť detskej posádky v Kia Ceed rovnako dobrá ako v nepomerne drahších Tesla Model 3 (86%), Audi e-Tron (85%) či Lexus UX (85%). Pritom hovoríme o modeli v základnej výbave, teda bez príplatkového bezpečnostného balíčka!

Detaily bezpečnostných skúšok

Kia Ceed bola poslaná proti stene čelom, bokom i čiastočne. Tieto nárazové skúšky sledujú početné senzory a kamery, okrem toho sú senzory aj priamo v testovacích figurínach, ktoré svojou hmotnosťou, rozmermi, rozložením váhy dokonale simulujú deti v rôznom veku. Vďaka dôslednej analýze získaných údajov dokáže EuroNCAP získať podrobné a neskreslené hodnotenie bezpečnosti v danom vozidle.

Kia Ceed v testoch bezpečnosti 6- a 10-ročných detí na zadných sedadlách obstála výborne, získala 22,9 boda z maximálneho počtu 24 bodov. To znamená 95,4 percenta.

Kia Ceed dosahuje bezpečnosť detí ako Tesla či Audi

Toto hodnotenie berie do úvahy pasívnu ochranu pri čelnom náraze a pri bočnom náraze. V oboch prípadoch sú hlavy aj trup detských pasažierov chránené s vysokou spoľahlivosťou (označené zelenou), jedine pri čelnom náraze testy poukázali na mierne zoslabené krky oboch pasažierov. To však niečo, s čím môže Kia len ťažko bojovať, respektíve je to nemožné.

Priemerné hodnotenie 7 bodov z 13 získal Ceed za to, že okrem ISOFIX v druhom rade sedadiel neponúka ďalšie mechanické bezpečnostné doplnky, ako i-Size a integrovaný zadržiavací systém. Pokiaľ sa však jedná o inštalovateľné zadržiavacie systémy, tam Ceed obstál vynikajúco, lepší výsledok už EuroNCAP ani nepovoľuje. EuroNCAP hodnotilo jednoduchosť inštalácie takéhoto systému. Zadržiavacie systémy sa v Ceede nedajú inštalovať na zadné stredné sedadlo a tiež na predné sedadlo spolujazdca.

Komentár EuroNCAP k bezpečnosti detí v KIA Ceed

S výnimkou krku 10-ročnej figuríny všetky kritické oblasti tela boli pri skúške čelného nárazu dobre alebo primerane chránené. V prípade nárazu bočnej bariéry bola ochrana všetkých kritických častí tela dobrá a auto za túto časť hodnotenia dosiahlo maximálne body. Airbag predného spolucestujúceho sa dá deaktivovať, aby bolo možné v tejto polohe sedenia použiť detský zádržný systém obrátený dozadu. Vodičovi sa poskytujú jasné informácie o stave airbagu. Všetky typy zadržiavacích systémov, pre ktoré je Ceed navrhnutý, sa dajú ľahko a správne namontovať do auta.

Prečítajte si aj:


Škoda Scala v nárazových testoch: vieme, v čom dopadla najhoršie

Redakcia (s)


Erik Stríž
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.