Útoky na slovenských cestách sa množia, dajte si pozor najmä na tieto taktiky!

Za volantom sa odhaľuje pravá podstata našej osobnosti, častokrát tá negatívna a agresívna.
Vydané  Text: 

(foto: screenshot z YouTube)
Väčšina ľudí radšej ide s davom a nevytŕča. V sociálnej psychológií sa tento jav nazýva **sociálna konformita**, inými slovami **podriaďovanie sa väčšine**. V doprave je tento jav častý, najmä keď vidíte autá jazdiace v kolóne za sebou. Ak ide kolóna stabilnou rýchlosťou vyššou, než povoľuje zákon, zaradíme sa k nej a porušujeme cestný zákon s ňou. Keď všetci spomalia, zvyčajne sa k nim pridáme aj my. Dôvod je ten, že neznášame ľudí, ktorí nepodliehajú davu a nedodržiavajú integritu. Rovnaký pricíp platí aj v práci – ak do firmy nastúpi nový zamestnanec, ktorý má inovatívne plány a chce realizovať zmeny, stretne sa s nepochopením starších zamestnancov a možno aj samotného vedenia. Títo ľudia ho potom zo svojich radov vypudia napríklad aj tým, že mu budú vyčítať jeho odlišnosť od skupiny. Častokrát pritom vieme, že to, čo práve konáme, nie je správne. Dôvod takéhoho konania nachádzame v pozadí – v našej vlastnej psychike a prvotným podnetom je náš vlastný strach, prípadne prejavujúca sa psychická porucha. Lenže aj keď sme po psychickej stránke zdraví, môžeme z času na čas podľahnúť jednoduchým pudom a snažiť sa potrestať človeka, ktorý nejde s davom. Zvyčajne si to vieme uvedomiť, ale za volantom sa odhaľujú také charakterové črty, ktoré ešte viac povzbudzujú ku agresivite a agresii.
Šoféri jazdiaci na dvojprúdovej diaľnici netolerujú vodičov, ktorí sa nepodriadia rýchlosti kolóny za sebou idúcich áut. Typy ľudí, ktorí radi šikanujú druhých, vyvíjajú silný nátlak na druhých vodičov, aby sa podriadili. Využívajú na to viaceré taktiky. predovšetkým nasledovné: * zazeranie, snaha o nadviazanie očného kontaktu a nepriateľský pohľad, * prudké zrýchlenie v snahe upozorniť na seba, * vytáčanie motora, * tailgating – sledovanie vozidla pred vami na veľmi krátku vzdialenosť, * prehnané gestá mierené proti vodičovi pomalšieho auta, V prípade psychicky nestabilných a problémových ľudí sme často svedkami aj * vykrikovania z okna, * prenasledovania, * pokusov o vytlačenie z cesty * a vybrzďovania s cieľom zastaviť druhého vodiča priamo na ceste.
(foto: screenshot z YouTube)
Neprispôsobivosť na cestách je iba zriedka tolerovaná. Nechcime však začínať vojny na cestách medzi tými, čo vždy dodržujú pravidlá a tými, čo sa radi podriaďujú davu, aj keď nekoná správne. Niektorí dopravní inžinieri tvrdia, že rýchlosť kolóny nie je tak nebezpečná ako to, čo jej členovia robia, keď ide okolo pomalšie vozidlo. To znamená, že ak jazdíte v kolóne nad povolený limit, je lepšie podriadiť sa ich rýchlosti než za každú cenu spomaľovať. Odborníci totiž tvrdia, že najnebezpečnejšia je zmena tempa zapríčinená preraďovaním sa v pruhoch a zazeranie na druhých počas jazdy.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.