Jazdené autá: Interiér prezradí veľa, zamerajte sa na kontrolu týchto častí!

Pokiaľ ste sa už rozhodli pre kúpu ojazdeného vozidla, určite sa detailne zamerajte aj na jeho interiér. To, že niektoré časti vyzerajú ako nové, neznamená, že také aj sú. Niektoré časti sa dajú ľahko vymeniť a obchodníci to často aj využívajú. Zamerajte sa na kontrolu týchto častí.
Vydané  Text: 

VOLANT, RADIACA PÁKA, PEDÁLE

Ide o komponenty, ktoré sa intenzívne využívajú pri každej jazde a ich opotrebenie je najviditeľnejšie. Platí zásada, prvých 50- až 90-tisíc kilometrov nie je na týchto autách vôbec vidno. Malé opotrebenia sa preukážu niekedy až pri 150-tisíc kilometroch. Príliš opotrebovaný volant, radiaca páka a pedále sú znamením, že hranica minimálne 250 000 km bola prekročená, hoci doklady môžu hovoriť o niečom inom. Aj keď radiaca páka vyzerá ako nová, zamerajte sa na jej vôľu. Pokiaľ je stredová časť volantu iného odtieňa ako jeho obvodová časť, môže ísť o prečalúnenie, ktoré zvyčajne kamufl uje jeho nadmerné opotrebenie.

TLAČIDLÁ

Nadmerné opotrebenie tlačidiel, teda ich povrchovej úpravy, nám môže napovedať, že vozidlo absolvovalo v skutočnosti vyšší nájazd, ako je deklarované. Najmä ak je ich povrch už zošúchaný do biela, spravidla má auto už prekročenú hranicu 300-tisíc kilometrov. V tomto prípade sa nedajte oklamať počtom kilometrov na tachometri. Okrem toho si dávajte pozor, aby tieto komponenty nevyzerali, ako by teraz vyšli z fabriky, čo by nasvedčovalo ich vymeneniu.

Celý článok nájdete v aktuálnom vydaní časopisu Auto Motor a Šport (10/2017)









Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.